Fluffy Molntuss

Födelsekalas

Publicerad 2010-09-12 23:22:15 i Allmänt,

På eftermiddagen var det dags för kalas för May-Lis (Martins halvsyskons moster), så vi for hem till henne och Thomas i Falsterbo. Väldigt mysigt och trevligt. Det är det alltid.

När vi varit där några timmar kom ett par bekanta till dem som jag aldrig träffat förr.
Mannen stegar fram till mig och räcker fram sin hand för att hälsa och frågar samtidigt vad min anknytning är.

"Jag är Martins....." börjar jag säga. Varvid han fyller i: "....... mamma." "Nej", svarar jag, "fru."

Han skämtade alltså inte. Martin, min man, är alltså 43 år. Om jag är hans mamma borde jag vara åtmindstone 60 år fyllda. Nog för att min läkare sa att man åldras lite snabbare av att sättas i klimateriet såhär som jag gjort, men så snabbt trodde jag inte att det gick. (Ni minns kanske den lilla episoden när jag var med min svägerska på sjukhuset.)

Men som sagt. Annars var det en trevlig dag.

Kommentarer

Postat av: anna hansson

Publicerad 2010-09-13 14:23:50

Vad hette den gubben, säkert vän till min far?

Ta inte åt dig..han har nog nålig syn!

Kram Anna

Postat av: Lisbet Lindell

Publicerad 2010-09-13 14:59:11

Ser man bilden på dej på din presentation så kan jag inte fatta att du skulle se ut som 60, vilken oförskämd man...



Skicka dom till som sägt det till mitt jobb för dom behöver uppenbart glasögon!!



Kram från Lisbet

Postat av: JOhanna

Publicerad 2010-09-14 14:47:48

Jag fick en gång en fråga om jag var tjejjerna på Factorys Mamma????

Jaaaa....jag är bara 1 år äldre än Sara, och typ 7 år äldre än Ia.

Tack för den!

Jag bryr mej inte, men ändå :)

KRAMEN på dej

//

Johanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela