Fluffy Molntuss

Full rulle i storstan

Publicerad 2010-06-22 20:10:04 i Allmänt,

Idag har jag först varit på strålning nr 6. Det går snabbt och smidigt nu.

Efter det hälsade jag på Linda på sjukhuset. Satt väl hos henne en timme och hunsade sjuksköterskan. Fast hon gav igen när hon frågade om jag var Lindas mamma. Vad i he...te!!!!
- Ja, vissa får ju barn tidigt, sa hon som förklaring.
- Javisst, sa jag, men det är ovanligt vid tre års ålder.
Hon skämdes väldigt, stackarn. Väldigt gullig tjej dock.

Stack sedan vidare, köpte mig en kebab och tryckte i den i en solvarm bil. Luktar fortfarande.

Var på Reikihealing hos Zita. Var på massage hos henne i torsdags och när hon var klar ville hon bjuda mig på tre Reikihealingtillfällen. Hon menade att jag var frisk men att min kropp behövde helas.

Med tanke på att jag sedan for vidare till kiropraktorn så känner jag mig mer vingbruten än helad.

Det här var första gången hos kiropraktorn. Högkostnadskortet gäller hos honom, vilket är bra. Men vilken tråkig jävel. Ett mycket professionellt uppförande, men så charmlös och tråkig. Tycker det är så svårt att interagera med människor som inte kan le, som mest tittar konstigt på en när man ska skoja till det. Jag tycker lite skämt och skoj gör jobbiga grejor så mycket lättare. Men, men. Det är mest hans förlust. Tråkigt har han nog i alla fall.

Kommentarer

Postat av: Cecilia

Publicerad 2010-06-22 21:34:07

Kul skrivet om kiropraktorn. Tror det är samma jag går till. (den enda i region skåne tror jag som tar frikort/högkostnadskortet)

IAF stämmer beskrivningen av honom till 200%.

Skittråkig, men duktig som få.

Noll komma noll humor.



// Cecilia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela