Fluffy Molntuss

Vår

Publicerad 2012-05-01 20:26:28 i Allmänt,

Änligen är våren här på riktigt. Jag verkligen älskar denna tid. Ännu har inte träden slagit ut och perennerna har börjat komma upp lite trevande ur marken. Fortfarande blommar lökväxterna och det knoppas lite här och där. Underbart.

Det har varit ett underbart om än blåsigt väder idag och det stramar sådär härligt i ansiktet. Vi har varit ute i trädgården massor i helgen och det är så skönt att få sitt trädgårdsrum städat. Krukorna med olivträden är hämtade från vinterförvaring, trädäcket städat, loungemöblerna utplockade, gräset klippt och lavendeln är åter i formen av ett klot.

Vi fick spontanbesök kring lunch av några av gårdagens gäster som hjälpte oss att äta upp rester. Jag älskar spontanisar.

Annars känns det mest som att jag plockat i och ur diskmaskinen denna helg.....




Notera gärna att min fina militäriska lyktlåda flyttat ut och numera innehåller trädgårdsgrejor.


Ganska skönt att ligga i soffan och titta ut också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela