Fluffy Molntuss

Två-årskontroll

Publicerad 2012-05-12 12:42:33 i Bröstcancer,



I veckan som gick var jag på min två-årskontroll. Lite magisk gräns sådär. Och ja, allt såg bra ut.

Jag har fått en ny läkare eftersom min tidigare flyttat på sig. Inte helt bra, han var väldigt kunnig och erfaren och väldigt insatt i forskning. Och lite härligt tokig. Nu har jag fått en ung oerfaren typ. De har visserligen samma förnamn, men där slutar likheten.

Men han var faktiskt bra!

Jag gillade honom. Han var trevlig och lyssnande. Han bad mig att betrakta mig som frisk. Han klämde jättenoga. Han sa att hans jobb var att vara misstänksam. Det gillar jag. Misstänksamma läkare. Som undersöker och utforskar, lyssnar och säger bra saker. Mina prover var utmärkta. Inga konstiga knölar. En stor OK stämpel i protokollet. Nu ska jag bara ta till mig det och fortsätta njuta av livet.

Jag mår faktiskt mycket bättre (om man frånser det faktum är jag har någon sorts influensa/lunginflammation/superförkylning här då) känner mig starkare och friskare och har mer ork.

Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2012-05-12 14:59:32

Hipp hipp hurrrrraaaaaa!!!!!

Gott att hora....ja du forstar, jag ar ju i det stora utlandet nu...

Kul med Martin! Ja den nye menar jag.

Vi kommer hem om en vecka - lunch ganska snart?



Puss pa dig, min skona

Postat av: Ulrika

Publicerad 2012-05-12 16:11:24

Så skönt! OK-stämplar är bra, jättebra!!!!

Njut nu, och ha det så bra.

//Ulrika

Postat av: mona

Publicerad 2012-05-12 17:39:04

Så härligt! Kram från en bloggläsare!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-13 08:31:54

Så härlig läsning bortsett från flunsan så klart.

Postat av: Mari

Publicerad 2012-05-13 08:50:08

Glädje!!!

Postat av: annika

Publicerad 2012-05-13 10:07:34

Gött att höra!!!!!!!!!! OK- "say Mama- ho ho ho- Ma-Ma..." (som tomten du vet i Kalle Anka på julafton. Långsökt, men jag tänker på OK-stämpelni ändan på dockorna...

Ja, ja säg det- jag har liiite konstig humor.

Men så bra att du är ok, jag gillar det, jag gillar dig!! Så vill jag med tänka, att jag är frisk, att läkaren står för dt misstänksamma. EFter tisdag ska nog mitt motto vara att försöka tänka så. Längtar tills jag kan ge dig en kram!!

Puss

Annika

Postat av: Sister Moonshine

Publicerad 2012-05-14 16:23:19

Skönt med en förstående och bra läkare. Jag har ju världens bästa dr Nisse! Grattis till OK-stämpeln!

Postat av: felicia - fotokobran

Publicerad 2012-05-18 21:58:13

helgens sweetie, missa det inte! :D

http://fotokobran.se/2012/may/helgens-sweetie.html#comment

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela