Fluffy Molntuss

Kroppens minne

Publicerad 2012-05-02 18:10:00 i Bröstcancer,

Jag sitter ju och petar i den där berättelsen jag skriver för Cancerfonden.

När jag skriver raden om cellgifterna Epirubicin och Cyklofosfamid känner jag helt plötsligt att det kryper i nacken, halsen drar ihop sig, jag får en metallisk smak i munnen och en allmän obehagskänsla.

Tänk som kroppen kan minnas. Hur ett par ord får en hel reaktion att sätta igång och jag slussas två år tillbaks i tiden. Det är det som behaviorismen kallar betingning. Det är jag och Pavlos hundar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela