Fluffy Molntuss

Helgen som försvann

Publicerad 2012-05-14 22:09:53 i Allmänt,

Efter fredagens maratonsovande med återkommande attacker av feberfrossa vaknade jag upp lite piggare på lördagen. Men allting är ju som sagt relativt. Så jag mådde inte så särskilt bra då heller.

Jag tillbringade lördagen själv mest hela dagen. Och kvällen. Mannen var rastlös och körde ut till golfbanan med sina små löss. Och på kvällen gick familjen hem till familjen Gustafsson som bjöd på middag. Ganska gött att vara själv ibland.

På söndagen fick vi gjort massor i trädgården.

Ja, när jag skriver att vi fått massor gjort innebär det alltså att jag suttit i en solstol med en filt om benen, viftandes och pekandes på de olika rabatterna och plantorna för att instruera vad som skulle göras. Medan min stackars man fick gräva bort grässvål och bära jord. Och gräva djupa hål i en mark som består av lera och sten. "Räcker det här". frågar han. Och jag skakar på huvudet. "Du måste ner djupare och bredare. Vi måste ta bort jorden. Blåbär är kalkskyende!" Snäll som han är, hackar han sig vidare ner i marken. Och jag sitter bredvid. Nöjt nickande.

Ja, så var min söndagseftermiddag. Och jag blev solbränd. Vilket defintivt inte matchar mitt sjukdomstillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela