Fluffy Molntuss

En 70-åring

Publicerad 2012-06-20 23:49:57 i Allmänt,

Vilken dag!
 
På jobbet hade vi stora städardagen. Det innebär att vi tar tag i utrymmen som eftersätts resten av året som tex kopieringsrum, postrum osv.
 
Jag älskar att slänga. Och att sortera och organisera. Perfekt dag för mig alltså.
 
På kvällen var det dags att fira min svärmor som fyller 70 år. Men innan firandet hann jag med lite shopping hos Veronica som hade lagerförsäljning på sina smycken från egna märket Unica of Sweden (och lite kläder). Finfina priser och en del fina grejor. Öppet i morgon också mellan 10 och 18 för den som är intresserad (Industrigatan 1, Vellinge).
 
Nåväl efter en hastig dusch av hela familjen. Dock inte samtidigt. Åkte vi vidare till svärmor för att fira hennes 70-årsdag. Av oss fick hon en så romantisk present som en stege. 4,5 meter hög minsann. Hon fick också en liten påse med produkter från the Body Shop. Så lite fluff fick hon i alla fall.
 
Lite mingel först hemma hos henne och sedan restaurang nere i västra hamnen. Glad att det inte var tvärt om. Det hade varit jobbigt att ha stegen med in på restaurangen.
 
Bra ställe det där, västra hamnen..... Där finns massor med bra ställen för spring och hopp för rastlösa små ben. Och då syftar jag inte på mina egna (som fått nog efter en hel dag med klättrande på stege, bärandes på kartonger och krypandes runt i både osmidiga och osmickrande positioner).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela