Fluffy Molntuss

Regntunga skyar

Publicerad 2012-04-28 12:01:45 i Allmänt,

Det känns lite som ett vacum. En dag som denna. Regnet ömsom störtar ner och ömsom hänger det bara i luften. Lite som ett hot som vad som komma skall.

Det är nu det är som bäst att sitta i sin favoritfåtölj, med en tjock skiva levain med bara smör och en kopp aj-aj-aj-varmt ryskt te. Som en tillåtelse om att inte behöva göra någonting.

Men ute på trädäcket står en platta med nya plantor som jag längtansfullt tittar på. Nu vill jag gräva, flytta perenner, planera och plantera om. Men sitter här i mitt mysfängelse.

Och i kväll är det stort kalas/fest för vännernas äldsta dotter som konfirmeras.

Men först ska jag ta mig ur inomhuslunken och leta fynd.


Längtan efter en blå himmel med ett litet ulligt moln är väl aldrig så stor som nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela