Fluffy Molntuss

Ett år

Publicerad 2011-05-07 11:27:14 i Bröstcancer,

Den sjunde maj förra året fick jag det som skulle komma att bli min sista cellgiftsbehandling. Av den blev jag så sjuk att det togs beslut om att den sista skulle ställas in eftersom det fanns risk för bestående men. Det var nog bra att det blev så. Jag kämpar fortfarande med fysiska problem efter cellgifterna, ibland undrar jag om jag någonsin blir återställd.

I går var jag på skiktröntgen på både buk och thorax. Nu hoppas vi på ett snabbt besked och framför allt ett bra besked. Som tur är har jag så mycket att göra att tiden går fort.

Jag har haft en vecka av huvudvärk, muskelspänningar, synstörningar, migränaura och enorm trötthet. Blir ju såklart orolig av det. Men sen slår det mig. Jag har ju dubblerat min dos ACE-hämmare för hjärtat och även betablockeraren. Inte särskilt konstigt att jag mått/mår konstigt. Ge mig en vecka till så är jag nog fit-for-fight igen.

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-05-07 12:49:04

Håller alla tummar för att du får ett snabbt och positivt besked!

Kram Ulrika

Postat av: Tina S

Publicerad 2011-05-07 13:08:53

Du e en sån kämpe! Tänker på dig mer än du tror! Det finns ingen som du! Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-05-07 20:57:20

kära du - styrkekram från mig. Hoppas verkligen du snart kommer att få det lite lättare !! Kryssar fingrar o tår för dig- Klem Ingrid

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2011-05-07 22:32:24

Vad tråkigt att höra att du inte mår riktigt bra - jäkla mediciner!

Har tänkt så mycket på dig. Vi måste verkligen ses när jag kommer tillbaka - vi åker till Rhodos i morgon bitti.

Ring eller sms:a när du får besked att allt är ok. Jag hör av mig på nåt sätt i veckan annars.



Jättekram till er alla!

Elisabeth

Postat av: Annika S

Publicerad 2011-05-08 10:50:23

Skit också. Synd att det aldrig vill upphöra med dessa biverkningar. Hoppas att de snart avtar, det tär så hårt både psykiskt och fysiskt. Du är en kämpe!



Stor kram!

Postat av: eva

Publicerad 2011-05-09 16:12:37

Tror inte det är så konstigt att du mår som du mår med tanke på alla mediciner..men trist är det...nu håller vi tummarna..

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela