Fluffy Molntuss

Vilken helg!

Publicerad 2011-01-16 21:21:46 i Bröstcancer,

Låg i lunginflammation hela veckan. Som tur var hade febern gått ner så att jag kunde åka iväg på SPA på fredagen tillsammans med mina nyvunna vänner.

På fredagmorgonen var jag nere och tog blodprov inför måndagens läkarbesök, återkontroll nr 2.

Halv elva blev jag hämtad av Elisabeth och vi for iväg till Hotell Skansen i Båstad. Älskar detta ställe. Där mötte vi upp våra Göteborgsvänner, Annika och Ingrid. Vi checkade in och åt lunch och sedan var det SPA för hela slanten. Vi drällde omkring i våra morgonrockar, badade och gick på behandlingar. Och pratade. Ja, herregud, vad vi pratade. Vi pratade om allt. Naturligtvis om cancern som ju förenar oss. Men även om allt annat i livet. Tänk att hitta sådana vänner på nätet. De är helt underbart galna.

På kvällen vankades en fantastiskt god trerätters middag. Och vi pratade, och pratade och pratade. Blev rent torr i munnen. Kom sent i säng och det var segt att stiga upp. Vi åt en härlig frukost och fortsatte prata. Jag var hemma strax efter två, det var svårt att slita sig. Men vi kom hem till slut.


I poolen

Jag tog det lungt en timme hemma och sedan bar det av på date med lilla mannen. Först gick vi en runda i stan och sedan åt vi middag på Hai och därefter var det dags för opera. Vi såg Madama Butterflie på Malmö Opera. Fantastiskt! Har alltid älskat opera men kommer allt för sällan iväg.

Sen var jag trött. Jag sov över tolv timmar natten till söndag.

Söndagen har jag ägnat åt att plocka undan det sista julpyntet. Skönt, så var det klart. Men jag inser också att jag behöver köra en tur till Vellinge blomman för att handla nya växter.

I morgon, som sagt, läkarbesök, men även Herceptin-behandling nr 13. Bara fyra kvar efter morgondagen.

Godkväll!

Kommentarer

Postat av: Åse

Publicerad 2011-01-17 06:49:58

låter som en underbar helg !!

hoppas du håller dig frisk nu,

en kvällspromenad i veckan kanske ?

kram

Postat av: ingrid Henriksen

Publicerad 2011-01-17 11:20:46

Hej gumman !!

Tack för senast- så härligt !!! Det kändes som att träffa igen goda " gamla" kompisar - även om det var första gången vi sågs : )

Jag var oxå heeeelt slut - la mig när jag kom hem....

Men i går kända jag mig SÅ PIGG O GLAD !!! SÅ jag tankade mycke positiv energi ihop med er !!!!

Lycka till med behandlingen.

PS- så trevlig med date med din mann !!

Postat av: ingrid Henriksen

Publicerad 2011-01-17 11:21:44

Föresten - glömde fråga- o min dotter frågade mig när jag kom hem- " vad betyder Flyffy molntuss ?! " : )

Postat av: annika

Publicerad 2011-01-17 23:31:02

Underbart galna? Tja, kan bara hålla med ;)))) Det var en fantastisk helg, ser fram emot många fler sådana.

Kramisar

Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela