Fluffy Molntuss

Så har ytterligare en helg passerat

Publicerad 2011-01-30 22:50:57 i Bröstcancer,

Haft en trevlig och social helg. Märker att jag mår bättre. Det känns inte lika jobbigt i kroppen. Men ischiasen går nu längre ner i benet. Jag har lite känselbortfall i häl, främre tramdyna och tår. Undrar om det är ischias eller neuropati. Tycker jag har lite känselbortfall på lårets utsida också. Jag hoppas jag får besked på min röntgen nu i veckan. Om det nu är diskbråck vore det bra att göra något åt det. Jag hoppas ju på att det är det som är felet. Jag menar, det lär jag ju överleva. Även om det är jobbigt så klart.

I fredags var det dags för tjejmiddag med det galna Vellingegänget. Man har aldrig tråkigt i det sällskapet. Denna gången sågs vi hemma hos Eva som gjort mat med indiskt tema. Vi välkomnades av två värdinnor med indisk style på kläderna, musiken var indisk och så även plocket vi åt innan middagen. Vi fick dessutom prick i pannan. Veronica har nyss varit i Indien och fått många intryck med sig hem.


Hela drösen

På lördagen vaknade jag trött. Lufsade mest omkring här hemma och sorterade lite Lego. Jag kan verkligen roa mig.

På lördagkvällen var vi hembjudna till Jessica och Fredrik. Där var även Åse och Peter, Jennie och Anders. God mat och gott sällskap.

Nu är jag trött. I morgon är det Zoladex spruta på morgonen. Trevligt sätt att börja veckan på. Eller inte.

Kommentarer

Postat av: ingrid H

Publicerad 2011-01-31 10:18:04

Vad bra du snart får svar på rtg- men det låter ju som om du nu har klassiska symptom på diskbråck - nivå S1 sku jag säga . SÅ länge du inte har svaghet i musklar eller att känselstörningen inte brer ut sig mot rumpan, framtil eller att du får problem med kisseriet- så bruker det bli bättre - med tiden- utan att man behöver göra något kirurgiskt.

Good löck- klem Ingrid

Postat av: ingrid H

Publicerad 2011-01-31 10:18:55

Vad bra du snart får svar på rtg- men det låter ju som om du nu har klassiska symptom på diskbråck - nivå S1 sku jag säga . SÅ länge du inte har svaghet i musklar eller att känselstörningen inte brer ut sig mot rumpan, framtil eller att du får problem med kisseriet- så bruker det bli bättre - med tiden- utan att man behöver göra något kirurgiskt.

Good löck- klem Ingrid

Postat av: Sister Moonshine

Publicerad 2011-02-02 10:13:43

Det där med känselbortfallet låter jobbigt och tråkigt. Jag håller tummarna att det ger med sig. Vilken rolig tjejfest du varit på! Vilket gäng!



Jag har en utmaning åt dig på min blogg.



Kram



/Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela