Fluffy Molntuss

Magnetröntgen

Publicerad 2011-01-25 22:24:33 i Bröstcancer,

Jaha, så har jag varit iväg och röntgat min ryggrad. Det var ingen jättekul upplevelse. Fick ligga på en brits med en ställning som höll huvudet på plats. Kördes sedan in i ett trångt rör. När de röntgade övre delen av ryggen, bröstryggen, hade jag huvudet i mitten av röret. Då fick jag riktiga klaustrofobiska känslor. Var tvungen att börja räkna. 1, 2, 3, 4...... ett sätt för mig att fokusera på något annat och glömma bort det jag är rädd för. När nedre delen av ryggen röntgades var hela överkroppen inne i röret vilket gjorde att huvudet var i yttre delen av röret. Jag kunde alltså skymta slutet på tunneln (lät inte bra..). Och det kändes bättre.

40 minuter tog det för hela ryggen. Blev av någon outgrundlig anledning fruktansvärt kissnödig, sådär så det gör riktigt ont. Så när jag hörde - Nu är vi färdig och du körs ut, i hörlurarna, blev det halleluja rop. Och snabbt som attan tog jag mig ut därifrån. Hörlurar har man på sig därför att det är ett olidligt oväsen när maskinen kör.

Jaha. Och nu är det dags att vänta igen. Och spekulera. Och vänta.

Kommentarer

Postat av: annika

Publicerad 2011-01-25 23:46:23

Be spekulerandet att fara åt h...e!!! Blir så trött att det aldrig kan lämna oss ifred. Var stolt över dig själv, du klarade det idag. Jag hade definitvt kissat på mig ;)) Vilken pli du har på dig själv. Får du aldrig tvångstankar att du liksom måste kissa just NU? Eller är det kanske jag som är helt "å banan". (alltså inte "å banan" som i frukten, vad gott. Utan i betydelsen helt go i huvudet)!!

Love, love, love

Annika

Postat av: Annika S

Publicerad 2011-01-26 17:55:01

Ständigt denna väntan. Är det inte provsvar man väntar på så är det på övriga familjemedlemmar, på posten, till lunchen m.m. :-) Oh vad bra du är som kunde stå ut med de klaustrofobiska känslorna. Att räkna var ett bra knep, ska komma ihåg det ifall jag själv drabbas.

Hoppas så klart att provsvaren är goda, men det kommer de att vara.

Postat av: Annika S

Publicerad 2011-01-26 17:55:46

Glömde kramen, KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela