Fluffy Molntuss

Onsdag på ett sportlov

Publicerad 2011-02-23 18:49:33 i Bröstcancer,

Var ledig idag. Men steg ändå upp ganska tidigt. Barnen skulle åka skridskor med pappan och typ 20 andra barn och några föräldrar. Jag skulle till vårdcentralen.

Först hälsade jag på hos sjukgymnasten. Det var trevligt..... Faktiskt, jag måste säga att rehabavdelningen på vårdcentralen ger ett väldigt kompetent och förtroendegivande intryck. Jag fick i alla fall tejpat högerfoten på grund av min hälsporre. Vi tejpade inte vänster fot idag. Sedan pratade vi om mina ischiasbesvär och han trodde att jag kunde ha någon liten förskjutning mellan fjärde och femte kotan som bidrog till besväret. Jag ska träffa honom nästa onsdag igen för att påbörja arbetet med det. Idag var bara drop in för bedömning av besvär och tidbokning vid behov.

När jag varit där vandrade jag vidare i lokalerna för att ta ett blodtryck. De har ett fiffigt litet rum dit man kan gå när man vill under öppettiderna för att själv mäta sitt blodtryck i en smart apparat. Det gick inte så bra. Första trycket var katastrofhögt. När jag vilat ett tag hamnade jag på ett snitt på 150/105. Det är verkligen, verkligen illa. Tog kontakt med sköterskan som direkt gav mig en läkartid. Anledningen till att jag gick dit från början var att min onkolog uppmanade mig eftersom jag hade lika högt på återbesöket i januari.

Duktig som jag är (klappar mig själv lite på axeln här) så gav jag mig direkt ut på min halvtimmespromenad när jag kom hem. Insåg att jag, när jag gick i ganska lugn takt flåsade som en normal människa som joggar. Det finns alltså en del att jobba med.

Martin kom hem med barnen. Lillebror lekte med bästisen och efter lunch gav vi oss av till Biohuset i Höllviken för att se Trassel. En jättefin animerad film. Den hade allt det där man vill ha ut av en sådan film, spänning, humor och lite romantik.

Vi hann med att handla lite böcker på bokrean också. Tänk, förr handlade jag alltid massor på rean. Men det har blivit mindre och mindre. Har nog för mycket böcker hemma nu....

Nu är det dags för kvällsmat. God kväll!

Kommentarer

Postat av: Inger

Publicerad 2011-02-24 22:05:02

Ja, vi bestämmer att det vänder nu! Och vi blir bara friskare och starkare! Men bara så du vet så går det bra att gnälla i min blogg precis när som helst. Det är ju det den är till för! :-)

Jag har inte skrivit något sedan fikaförslaget. Ville bara säga att jag faktiskt blev glad av ditt svar. Jag blev glad att du lyssnar på dig, din kropp och känner efter vad du behöver. Det kanske du ofta gör men jag själv är jättedålig på det så jag blir glad när jag ser sådant!

Och så blev jag så lättad av din kommentar om "ocachandet". Det var skönt med en bekräftelse av att det var märkligt hanterat och inte bara jag som var besvärlig!

Stor kram till dig från mig.

Postat av: Annika S

Publicerad 2011-02-25 19:52:13

Apropå flås, trappor är rena Himalaya. Men visst ska vi få bukt på det också.

Du kämpar på bra, ha en bra kväll.

KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela