Fluffy Molntuss

Mer från vårdcentralen

Publicerad 2011-02-28 22:26:57 i Bröstcancer,

Fick så enormt svårt att andas i går kväll att jag inte kunde ligga ner. Det lugnade ner sig mitt i natten så lite nattsömn fick jag. Med betoning på lite.

Ringde vårdcentralen. Igen. Och fick komma in vid halv tolv. Först skulle jag till Apotektet, hämta ut min spruta och kör in till onkologen för att ta den.

Sen körde jag till vårdcentralen.

Kom in till en doktor som bryr sig, Karin. Hon lyssnade och hon undersökte. Hon sa inte bara att det är dålig kondis och att det är sviter efter influensan. Hon tog min höga puls (105 i vila) och mitt blodtryck (idag 170/110) på allvar. Så hon drog in EKG-maskinen. Det såg bra ut. Men pulsen!

Jag ska ju till min husläkare nästa torsdag. Hon tyckte att det var alldeles för länge att vänta med att få ner trycket. Hon tyckte inte alls om det, så hon skrev ut Amlodipin 5 mg. Jag ska ta blodtrycket på fredag och nästa torsdag. Då ska jag också diskutera ett eventuellt användande av Betablockerare också. Vi får se. Känns skönt att få hjälp.

Jag ska också ta Betapred i fem dagar för att se om vi kan komma tillrätta med astman jag har. Men det är konstigt. Mina lungor har känns ok idag. Inte bra, men det går. Nu sitter jag här på kvällen och känner hur det dras åt där nere. Men nu börjar det i alla fall inte förrän halv elva. I går satte det igång vid sextiden.

Man kan säga att jag kom ganska sent till jobbet idag.....

Kommentarer

Postat av: Marie-Louise

Publicerad 2011-03-01 10:10:28

Hej!

Har med intresse och omsorg följt din blogg då vi är i samma situation.Har också HER-2 bröstcancer sedan April 2009. Har precis avslutat min Herceptinbehandling och fortsätter nu med Zoladexspruta och tabl.Arimidex(hormonbehandling).



Jag har också drabbats av högt blodtryck,rusande hjärta,andningssvårigheter och hög puls till och från. Vi har konstaterat att det är min kropp som försöker tala om för mig att DU BEHÖVER LUGN OCH RO.

Jag försökte att jobba ideellt 2 tim/veckan för att komma ut lite i verkligheten.Det gick i ett par månader sedan kom besvären som ett brev på posten.jag trodde att jag hade ork och var redo, men det var jag inte.Nu tar jag igen mig och lyssnar på min kropp.

Tror du att det kan ha samband med att du börjat jobba? Det är ju inte en förkylning vi haft precis....

Kramar från Småland.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela