Fluffy Molntuss

Hej

Publicerad 2011-02-18 23:16:12 i Bröstcancer,

Jodå, jag lever.

Min sjukdomsperiod börjar väl förhoppningsvis nå sitt slut nu. I onsdags var jag åter hos doktorn. Denna gång fick jag antibiotika, Doxyferm, mot bihålsinflammation. Och det har hjälpt. Från att vara helt snurrig i huvudet, med ögonen i kors och ett rejält tryck i skallen börjar jag nu närma mig ett normalläge. I alla fall i den regionen.

Har nu jobbat en vecka igen. Det har gått bra även om jag inte är på topp. Som tur är trivs jag väldigt bra på mitt jobb, så det ger mer än det tar. Men det roliga är att mitt problem i vänsterbenet blir värre så fort jag jobbar, dvs sitter merparten av dagen.

Jag är mer än måttligt trött på denna följetong som min ischiasnerv visat sig bli. Jag upprepar ständigt för mig själv: "Jag måste gå till en sjukgymnast, jag måste gå till en sjukgymnast". Men har fortfarande inte fått tummen loss. Jag plågas hellre......

Nej, problemet är att det är så mycket annat sjukhusrelaterat hela tiden. Är det inte Herceptinbehandlingar så är det sprutor som ska tas, eller så är det en hjärtscint som ska bokas in och ett gynekologbesök. I år har jag besökt vårdcentralen inte mindre än tre gånger på grund av influensa, lunginflammation och bihåleinflammation. Så jag är liksom trött på det. Fast å andra sidan är jag trött på mitt vänsterben också.

Nu är det inte bara nerven som gör ont. Min fot domnar bort också. Och sedan helt plötsligt vaknar allt till liv och då pirrar det i hela benet, sådär som det kan göra ibland när man haft blodtillförseln strypt och sedan släpper på det. Undrar vad sjutton problemet är. I måndags var jag på massage och när hon tryckte på "fläskfilén" nere i ryggslutet var det något så in i hoppsan obehagligt i benet. Så något är tokigt där.

Avslutningsvis vill jag bara säga: "Nu vill jag ha vår".

Kommentarer

Postat av: Sister Moonshine

Publicerad 2011-02-19 10:03:24

Jag håller med! Nu är det lämpligt med sol och värme och vår igen. Jag tror att alla våra krämpor kommer att lindras av det. Det måste vara slut på vintern nu. Måste måste måste.



Kram



/Åsa

Postat av: Lina

Publicerad 2011-02-22 23:40:40

Hejsan!

Har följt din blogg ett tag nu, men aldrig kommenterat.

Har haft ischias under lång tid på grund av diskbråck. Fick under ischiastiden även som du, domningar i foten. Men tillslut så "vaknade" inte foten längre. Det visade sig att jag hade fått droppfot. Vill inte skrämma upp dig, men det kan man få av ischias. Så försök komma iväg till sjukgymnast. Det behöver ju inte var samma som för mig, men jobba med att lyfta foten. Ifall.



Hoppas ni kryar på er nu.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela