Fluffy Molntuss

Favoritgodis

Publicerad 2011-08-04 18:00:00 i Allmänt,

Sommarens favoritgodis är mintstång. Alltså, lakrits med mint i mitten. Kan komma i alla möjliga storlekar, korta och långa, smala och tjocka, men alla är de lika goda.

Mintstänger och sommar hör på något magiskt sätt ihop. När jag var liten kunde man köpa fem stycken i en förpackning där de låg sida vid sida och av någon anledning associerar jag det till sommar, trätofflor och vårt sommarställe vid Ringsjön.

Märkligt det där, att fastna för något under en period och sedan inte bry sig efter det.

Mintstång
Mmmmmmm

Kommentarer

Postat av: Annika S

Publicerad 2011-08-07 15:03:50

Jag kan bara hålla med dig, de är jättegoda.

I helgen är det Luleåkalaset så vi har bunkrat upp med lite godisremmar i olika smaker. Så klart fick deras variant av mintstång hänga med hem. :-)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela