Fluffy Molntuss

Tänder

Publicerad 2010-09-16 16:05:23 i Allmänt,

Tänkte att mina tänder skulle få en helrenovering så när jag blev kallad till tandläkaren bokade jag om det till tandhygienisten i stället.

Jag säger bara: Aj.

Jag har grym träningsvärk i tänderna. Hon krafsade runt, mätte tandfickor och använde en ilsken liten högtryckstvätt för att få helt rent. Sedan avslutade hon med att polera. Så nu är jag så ren, så ren. Jag hade inga hål i tänderna heller. Skönt.

Hon är rolig den här tandhygienisten. Hon har en liten brytning, jag tror att hon är från Polen, men jag är inte helt säker. Fast det är ju inte därför hon är rolig, bara en parantes. Idag, när jag betalat och hon häftat ihop kvittona räkte hon mig häftapparaten i stället för kvittot. Hon är helt förvirrad.
Martin går också till henne. När han diskuterade tandkräm med henne, om vilken sort som var bäst, svarade hon: "Det går bra med vanlig creme fraiche." Va? Ja, hon menade att det går med helt vanlig tandkräm med flour. Har ingen aning om vad creme fraichen hade med det att göra.

Kommentarer

Postat av: Lotta Bäckström

Publicerad 2010-09-17 14:26:31

Jag födder hellre barn utan bedövning, gjort det två gånger, än att jag går till en tandhygenist. Fy vad ont det måste göra.

Ha det bra.

Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela