Fluffy Molntuss

Lydiagården dag 1

Publicerad 2010-09-07 12:23:08 i Bröstcancer,

Jaha, så var man iväg på rehab. Kom upp hit i går eftermiddag (söndag). Efter hand trillade den ena efter den andra in. Vi pratade och åt middag. Halv tio var jag så trött att jag gick till mitt rum och somnade bums.

Så många otroligt härliga och trevliga människor som är här. Vi är totalt 14 kvinnor i olika åldrar samt två män som är anhöriga. En av gästerna här är en av mina bloggläsare (hej Annika E!), så kul att träffas IRL.

Idag har den ena aktiviteten efter den andra löst av varandra. Måltid är en sådan aktivitet. Vi blir alltså serverade något att äta inte mindre än sex gånger under dagen. Ja, viktväkteriet går ju inte jättebra så att säga...... Men, men, det går att fortsätta med när jag kommer hem.

Idag började vi med information, alla anställda presenterade sig och så även vi. Sedan var det dags för den allra första föreläsningen i det de kallar för "Kunskapsresan". Dagens ämne var "Fakta och föreställningar om cancer". Vi delades in i två grupper och kunde även sätta upp oss på möte med tex sjukgymnast, kurator eller präst. Så medan grupp två (som jag tillhör) var ute och promenerade träffade jag sjukgymnast (min rygg ni vet…). Väldigt bra möte, mycket duktig och sympatisk tjej. Därefter var det dags för gruppsamtal. Idag pratade vi reaktioner och känslor vid första besked. Sedan var det dags för "Kunskapsresa" nr två. Denna gången med vår sjukgymnast som pratade om just bröstcancer. Efter en smarrig middag hade vi lite pysselaktivitet. Jag skapade ett hjärta i ståltråd. Tydligen blir det lite pyssel (eller kreativ verksamhet som det heter här) varje dag.

Efter att ha insupit lite kultur (Ullared och Danska Hollywoodfruar) har jag nu begett mig upp till mitt rum och kommer troligen att somna inom en högst överskådlig framtid.

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-09-07 14:18:36

Älskling, det låter som om du har fullt upp! Skönt att höra att du får mat....;) Vi kan räkna points resten av våra liv sen eller hur?!

Ta hand om dej så ses vi på fredag!

puss

Jessica

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela