Fluffy Molntuss

Lite hängig

Publicerad 2010-10-05 21:07:44 i Bröstcancer,

Har inte varit på topp idag. Segt att stiga upp. Segt att åka till jobbet. Segt att jobba. Är inne i en ny trötthetsperiod, skyller det på Herceptinet från igår, kanske är det det som är problemet. Hoppas det, för nu vill jag bli pigg igen.

Igår var jag väldigt effektiv på förmiddagen. Kl. 9.00 Herceptin. 10.30 Bentäthetmätning (var bra, inte benskör). 11.00 akupunktur (sista gången). Jag är så trött på alla dess sjukhusbesök. Har räknat ut att jag besökt sjukhuset närmre 100 gånger i år. Men nu ska jag inte dit förrän på måndag då jag ska Zoladexspruta och propplösare till min port-a-cath (Actilyse). Oj, vad jag skulle vilja bli av med min port-a-cath. Hade varit så skönt att bli av med eländet. Men, men, det är ju väldigt praktiskt vid Herceptininfusionerna. Så jag får nog stilla mig. Men sen ska den ut!

Och nej. Fortfarande inget besked om min röntgen.

Nåväl, efter detta låånga sjukhusbesök åkte jag och hämtade Arvid pass och sedan till Claeshallen. Massor med skräp sålde de där. Och det som inte var skräp var överprisat. Tråkigt. Någon som har tips på någon bra antikhandlare/kvalitetsloppis??

Ikväll har vi varit på homeparty, denna gång var det Anna som sålde inredning från Living and Room. Fina grejor och trevligt att träffa alla. Nu: Desperate Housewives.

Kommentarer

Postat av: ingrid Henriksen

Publicerad 2010-10-06 20:46:58

Hej !!

Ville bara säga tack för din kommentar hos meg : ) Har hört så mycket trevlig om deg från Annika !

Jag har svarat på din o Elisabeth sin kommentar- i min blogg- vet inte om du ser den ?

Stackare deg som måste gå så ofta på sjukhuset fortfarande. Jag vet att jag HATADE det. Det blir ju en ständig påminnelse om att man behandlas för cancer. Inte så lätt att tänka positivt då ! Jag har av det skäl fått lov att ta mina soldexsprutar hemma ( min mann är oxå läkare)- o det känns skönt.

Vi får prova peppa varandra- som Elisabeth sa !

Vad bra att ni jobbar- det gjör ju inte jag : )

Klem Ingrid

Postat av: Inger

Publicerad 2010-10-07 14:11:00

Jag var på Claeshallen igår och jag håller fullständigt med dig, vilka priser. Det var ingen lång runda jag tog! Det var tidigt att börja arbeta igen? Men du känner dig tillräckligt bra?

Stor kram och pepp härifrån också!

Inger

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela