Fluffy Molntuss

Cupcake Award

Publicerad 2010-10-12 00:24:12 i Allmänt,

Jag har fått en award från Solrosen Annika, en av mina fina BC vänner. Jag blir alldeles rörd.

Annikas motivation:

Viktoria - Jag tycker om att läsa din blogg för att du ger mycket av dig själv,en mix av fakta och personliga reflektioner. Du skriver väldigt igenkännande och jag småler åt många av dina inlägg. Härligt med din positiva attityd. Tillsammans är vi starka!

Och nu ska jag svara på tre frågor:

1. Vad känns viktigt för dig?
Viktigt är att få må bra, vara nära min familj och mina vänner och få lov att ha mitt goda humör i behåll.

2. Vilken är din älsklingsfärg?
Beror lite på vad färgen sitter. När det gäller kläder har jag alltid haft mycket svart och vitt, men har nu insett att färg är ganska kul. Tror det har blivit mer rosa både i babyrosa och puderrosa. Nu i höst har jag en del mullvad också. När det gäller heminreding är det mycket.....vitt och svart...... Gillar också svarta pasteller (gråaktiga alltså).

3. Vilka tre vänner vill du ge detta pris till?

Elisabeth - Bara 33 år gammal fick Elisabeth en aggressiv HER2-positiv bröstcancer. Elisabeth låg ca 2 månader före mig i behandling och när jag skulle börja med mina första cellgifter satt jag och googlade på biverkningar. Då hittade jag Elisabeths blogg. Jag skrev ett inlägg på hennes blogg som hon svarade på ganska omgående och sedan har det bara rullat på - jag har fått en fantastisk vän som jag inte bara delar BC med utan humor, galenskap och många värderingar. I sin blogg har Elisabeth på ett intressant och detaljerat sätt beskrivit sin resa. Hon har inte bara återgivit fakta utan även släppt in oss i sitt innersta rum och fått ta del av hennes känslor.

Annika - Annika är också ung och har diagnostiserats med en trippelnegativ bröstcancer. Hon har förmågan att uttrycka sina känslor och ta med oss på en riktig berg-och-dalbana. Men, det som är så fantastiskt är att hon alltid kommer tillbaks till det positiva och utstrålar sådan kraft och styrka som man inte tror är möjlig. Det är underbart att ha hittat ytterligare en vän som man kan älta, älta och ..... älta tillsammans med men samtidigt ta tillvara på humorn och guldkornen i livet.

Linda - Ytterligare en ung småbarnsmamma men med varianten inflammatorisk bröstcancer. Linda blev klar med sin strålning nästan samtidigt som jag. Efter att ha haft väldigt ont i ryggen fick hon till slut beskedet att cancern spridit sig. Trots smärta och det ena tråkiga beskedet efter det andra kämpar Linda på. Genom hennes blogg får vi ta del av hennes vardag, både ljust och mörkt. Hon är fantastisk på att beskriva vad hon går igenom och mixa det med trivialiteter som lättar upp livet. Trots att hon har det jobbigt utstrålar hon så mycket positivism, glädje och kärlek.

Detta är tre av många fantastiska tjejer på nätet som gett mig så mycket under detta året. Två av dem har jag träffat IRL. Det är fantastiskt att kunna dela erfarenheter med någon som vet vad det handlar om.



Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2010-10-12 22:39:47

Åh, men fina du!!!!!! Tack, tack, tack! Jag blir rörd. Måste slå dig en pling, det var hur länge sedan som helst som vi talades vid... ;))

Miljoner kramar



Ps. Det blir ju lätt för mig nu att nominera bloggar... =))

Postat av: Rebecca

Publicerad 2010-10-12 23:39:00

kikar in :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela