Fluffy Molntuss

Veckan nu

Publicerad 2010-06-15 11:03:26 i Bröstcancer,

Tänkte jag skulle besöka sjukhuset lite grand denna vecka.

Måndag:

Strålningssimulering. Blev ritad över hela överkroppen. Maskinerna ställdes in så att vi sedan kan köra skarpt på tisdagen.

Herceptin. Dos 4. Kollade även av blodproverna jag tog i fredags. Såg bra ut.

Tisdag:

Strålning nr 1 (av 25).

Gynekologbesök med cellprovstagning. Hade ju cellförändringar av det gravare slaget i vintras. En vecka innan masektomin var jag inne och gjorde en konisering av livmodertappen (man skär av en bit helt enkelt). Den visade på grava cellförändringar på ett litet område. Och nu ska jag göra nytt prov för att se att det är ok. Det är det säkert. Känns som om jag kunde sluppit detta liksom......

Onsdag:

Strålning nr 2.

Inget mer!!!!!

Torsdag:

Läkarbesök onkologen. Ska få reda på hur vi ska göra med den antiöstrogena behandlingen och mina äggstockar. Ska även ställa tusern frågor och beklaga mig lite.

Strålning nr 3.

Massage hos Zita. Efterlängtat.

Fredag:

Strålning nr 4.


Var det verkligen inget mer......

Kommentarer

Postat av: Majsan

Publicerad 2010-06-15 13:59:17

Heja dig du starka underbara kämpe. Vi tänker på dig. Kramar till hela familjen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela