Fluffy Molntuss

Tre F

Publicerad 2010-06-01 12:47:44 i Allmänt,

Fet, Förkyld och Flint.

Fet: Har gått upp sju kg sedan i påskas. Hade visserligen gått ner fem under behandlingen med EC. Men ändå..... Jag vet ju att de allra flesta går upp under Taxotere, men jag hade gärna varit ett undantag. Det är något märkligt som händer i kroppen. Jag känner inte mättnad och tillfredsställelse på samma sätt som innan, vilket ger en omåttlighet som är svår att stilla. Nybehandlad var det mer så att magsäcken upplevdes som ett tomt hål som skulle fyllas. Nu är det mer som att det tar lång tid för hjärnan att uppfatta mättnadskänsla och tillfredsställelse.

Förkyld: Var med Arvid och hans dagis på Ystad djurpark igår. Fuktigt och blåsigt. Frös gjorde jag. Hade svårt att få upp värmen när jag väl kom in. Och tjong, så var jag jätteförkyld. Så kul. Fast i detta skitväder kan man lika gärna ligga inne och gnälla. Negativ. Nej, inte då......

Flint: Det växer väldigt dåligt här. Började bra, men....... Jag hade ju förväntat mig hästsvans vid det här laget. (Ha, ha) På fredag är det fyra veckor sedan sista behandling och fortfarande bara fjös på huvudet. Men det händer ju faktiskt någonting. Har förstått att det tar ca fyra månader för att få en riktigt sjyst frisyr. Hm, september då alltså. Tror att när det väl sätter fart ordentligt så kommer det att växa bra. Träffar Elisabeth på fredag, får granska hennes skalle då. Hon är ju fem veckor före mig......

För övrigt var det väldigt trevligt på djurparken i går. Alltid kul att träffa de andra föräldrarna och prata lite mer med dem. Grisarna och kamelerna är väl sådär kul, men det viktiga är att de små har roligt. Vi brukar ha en sådan här dag varje vår med dagis, sist jag var med var det strålande sol. Vi låg på filtar på gräset och jäste. Jag brände mig. Vilken skillnad med lite bra väder. Undrar just när det kommer. Enligt väderprognosen i går kommer det sol på onsdag. Men det kan man aldrig lita på.

Kommentarer

Postat av: eva

Publicerad 2010-06-01 17:19:41

solen kommer väl aldrig hit vi måste varit elaka vi skåne bor.. 1cm max per månad såå tålamod Toia.. på film är det bara extension som gör att håret växer sådär märkligt fort.. kramar till dig..

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-06-01 19:49:58

Jag brukar ha 4 F!!!

Jag brukar kalla mej (när man är på det humöret)

Fet, finning, ful och FATTIG!

Usch ja!

I september firar vi med champagne och hittar på ngt skoj!!!!

KRAM

Postat av: Annika

Publicerad 2010-06-03 17:10:42

Jag skulle vilja skicka dig tre nya F som jag tycker stämmer in på dig: Fin, Fantastisk och Fajter (faktiskt ett riktigt ord enligt Svenska Akademien!)!!

Skickar också med sol och värme- Göteborg bjuder på 18 grader och strålande sol!! Kram Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela