Fluffy Molntuss

Midsommar

Publicerad 2010-06-26 15:04:49 i Allmänt,

En midsommar med riktigt fint väder. Det var ett tag sedan det hände. Jag minns de senaste årens små försök att ta sig till midsommarfirandet i byn. Halvvägs nere står regnet som spön i backen och vi var dyngsura och fick vackert springa hem igen. Ett annat år kom vi ner efter ett regn. Inte en kotte var kvar, alla hade flytt regnet.

Men jag minns också några riktigt fina, varma midsommaraftnar. En var 1997 och jag var jättekär i min killkompis Mats kompis som nyss kommit hem från utlandet (tre år i Tyskland och fem år i USA). Han hade hängt en del med oss under våren, vissade tidigt intresse för mig, men trög som jag var så var jag ganska avvisande. När han väl började hänga med en annan tjej, blev jag väldigt intresserad. Jag i ett nötskal. Men denna midsommar 1997 fick jag äntligen chansen. Vi blev ihop och sedan dess har det bara flutit på. 13 år! Jösses vad tiden går!
1997 var det ingen som hade hus, så vi lånade mina föräldrars hus i Limhamn. Folk sov över i små högar här och där. Mina föräldrar var inte hemma så de slapp lida. Minns att det på den tiden lades mer fokus på det som dracks än det som åts......

I år firade vi midsommar tillsammans med familjen Gustafsson och lilla svägerskan. Vi hade först tårtkalas nere vid midsommarfirandet i byn. Vi satt på filt alla, utom Linda som nyopererad (aj aj) fick sitta på en stol (som de andra åldringarna från Almgården). Vi träffade på en drös med härliga vänner som precis som vi picknickade på filt (de hade ingen tant med på en stol).


Sommartårta


Sommarflicka


Arvid och Svante


Vad är det med pojkar och pinnar?


Martin och Nils


Fredrik och Jessica


Tant Linda på sin stol

Efter midsommartårta och dans vandrade vi hem till oss. Kvällen som följde blev en mix av fotboll, sill och snaps. Och en och annan jordgubbe.
Linda bytte om till sin brasseoutfit och hejade för fullt (vi har ju en hel del brasilianska tillskott i familjen).

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2010-06-26 15:19:09

Tack för en underbart god tårta:)

Svante trodde att han skulle få leka med Arvid hela kvällen, han blev förkrossad när han insåg att så var inte fallet. Efter lite gnäll följde han lydigt med sin syster. Jag mutade med att det får bli lek en annan dag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela