Fluffy Molntuss

Helgrapport

Publicerad 2010-06-15 23:35:36 i Allmänt,

I helgen slog det om. Jag började känna att jag lever igen. I lördags fick jag som en aha-upplevelse när jag insåg att jag faktiskt både hade lust och ork. Yes! Måtte det nu hålla i sig.

I fredags var det skolavslutning med sång och tjo och tjim i Södervångshallen. Bäst var treorna och deras sommarsånger. De avslutade med "Dags för fredagsmys" till publikens jubel. Efter avslutning var det Nils-och-mamma-dag. Vi började med ett besök på sjukhuset för blodprover (verkligen mysigt för Nils..), var sedan på Tusen och 2 och åt hamburgare. Mycket goda, Nils åt en fjärdedel av sin hamburgare och var sedan så mätt att han hade svårt att andas. Eftersom det var sånt dåligt väder och vi ville se en bra film (och inget visades på bio) så åkte vi till Hemmakväll och hyrde. Så bra, hyra tre filmer som man sedan får ha i en vecka. Så vi hade mys på eftermiddagen och snaskade godis och såg film. Arvid var hos Svante och lekte. Sedan blev det bestämt att han skulle sova över, så på kvällen traskade familjen dit för att lämna övernattningsgrejor och blev bjudna på glass och jordgubbar (känns igen på något vis..). När vi kom hem tittade vi på 2012. Jag är ju en sucker för overkliga katastrofilmer. Den här var lite tramsig, lite spännande och väldigt lång. Martin bröt och la sig i tid (skulle upp halvsex för golf som vanligt) Nils och jag såg klart.

I helgen har vi ju haft vår årliga sommarmarknad här i Vellinge. Lite trevligt med liv i "byn". Men tyvärr är det ganska låg nivå på det som säljs. Och sen har vi ju de förbaskade karusellerna. Man kan inte gå med en unge genom byn utan ett evigt tjat: "Jag vill åka!" Nåja, vi har avstyrt det en del genom att ge dem en budget att använda på marknaden. Sen får de själv bestämma om de ska åka upp pengarna, äta dem eller köpa någon grej. Nils valde att köpa munkar och våldsleksaker. Fint. Arvid fick också våldsleksaker, lyckades stå mitt i godisregnet och fick Patrik (från SvampBob) i form av ballong. Han är sååå nöjd. Patrik ska upp i sovrummet när han sover och följa med ner för frukost. Jag blir skiträdd varje gång jag stöter på den förbaskade ballongen. Den är ju liksom i ögonhöjd.


"Min bästa vän Patrik och jag".
Notera Iron Maiden t-shirten. Classy.

På lördagkvällen hälsade vi på lilla grannen. Det gjorde även Jessica och Fredrik och Annelie och Jonas. Tanken var förfest för att sedan ta oss ner på marknade (lite spelning och dans nere på torget). Så blev det lite hallabaloo i grannhuset. Jag insåg mina begränsningar och gick hem strax innan nio när övriga i sällskapet gick ner till byn. En halvtimme senare var alla tillbaks. Inget folk ute och skitkallt.


Hårding


Chips är gott....


Fredrik, Jonas och Peter


Vi flyttade in, frusna...

På söndagen var det dags för Kiss. Bandet alltså. Det blev en nostalgitripp för alla dessa 40-åringar. Jag insåg som sagt redan tidigare i veckan att jag inte skulle orka gå så jag sålde min biljett. Vi ordnade träff hemma hos oss. Fjorton vuxna och några barn grillade lite innan det var dags att åka in till den stora staden. Konserten hade varit lyckad och alla var nöjda. Så bra.


Coola rockbrudar. Åse och Jennie är redo


Lite grilligrilli (varför hamnar alltid killarna vid grillen?)


Jessica (i dunväst, klokt nog, brrrrr)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela