Fluffy Molntuss

Femar

Publicerad 2010-06-26 20:19:48 i Bröstcancer,

Jag har ju börjat med en ny aromatashämmare, en medicin som tar bort östrogenet i kroppen. Jag läste om biverkningarna:

Den vanligaste typen av biverkningar är blodvallningar, trötthet, ledsmärta och illamående. Andra biverkningar är anorexi, ökad aptit, svullnad i händer, vrister eller fötter, huvudvärk, yrsel, kräkning, magbesvär, förstoppning, diarré, håravfall, ökad svettning, klåda, muskel- och skelettsmärta, artrit, benskörhet, benfrakturer, viktökning, förhöjt kolesterol och depression. Ovanliga men allvarliga biverkningar är leukopeni, grå starr, cerebrovaskulär händelser eller cerebrovaskulär infarkt, tromboflebit, lungemboli, arteriell trombos och ischemisk cerebrovaskulär sjukdom.

Jamen, kul. Verkligen!

Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-06-26 23:00:17

Eller hur...?!



Tack för senast! Jättetrevligt!

Mitten på juli (när alla besök har åkt) tycker jag vi tar en grillafton.

Tittade på bilderna från midsommar. Kul att se din familj! Dåligt med foton på dig dock....;-)



Stor kram

Elisabeth

Postat av: Fighter

Publicerad 2010-06-27 18:05:15

All världens styrkekramar till dig okända medmänniska.

Postat av: Annika

Publicerad 2010-06-27 22:40:51

Tjenare! Härligt med biverkningar!! ;) Dessa cancerpreparat med sina biverkningsföljeslagare. Förr läste jag aldrig den listan på mediciner/ tabletter, nu är man duktig på det finstilta! Allvarligt, så hoppas jag att du inte prickar in någon, bara någon liten i så fall. Vi får diskutera oss fram till vilken och så bestämmer du dig för den. ;)

Tusen, tusen uppmuntrande kramar från Annika

Postat av: Ninni

Publicerad 2010-06-30 19:41:09

Hahaha...jag skrattade högt när jag läste listan...Jag ligger lite efter dej men kommer också att få de karamellerna i höst någon gång. Efter cytostatika och strålning...Hej och hå!/ Ninni

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela