Fluffy Molntuss

Hårrapport

Publicerad 2010-07-31 12:04:44 i Bröstcancer,

Nu kommer ögonblicket då jag släpper sjalen och går au naturelle om huvudet. Så förbaskat skönt att slippa knyta och rätta till hela dagarna. Första gången jag var ute barhuvad kände jag mig lite exponerad. Troligen inte en själ som bryr sig om hur jag ser ut i håret. Nu glömmer jag bort att jag har en konstig frisyr. I går när det blåste kunde jag till och med känna vinden i håret. Det ni!

Här kommer hårets utveckling under de senaste tre månaderna:


En månad efter avslutad cellgift. Lite fattigt om man säger så.


Två månader. Forfarande glest och klent.



Tre månader. Nu kan man ju faktiskt kalla det hår.

Och mer ska det bli. Tror det tar ca fyra månader innan alla strån är tillbaks. Det växer inte så mycket på längden, tar nog också ett tag innan det blir någon fart på det. Har dock varit hos frisören och trimmat det på tre millimeter och det är längre än så nu. Så lite växer det allt.

Konstaterar att det är svårt att fotografera sitt eget hår, därav de märkliga vinklarna.

Ögonbryn och fransar är också tillbaks. Forfarande lite förvirrade, men de ska nog även rätta sig i ledet inom kort.

Jag ser ju ganska annorlunda ut nu, med snaggat mörkt hår. Jag som innan cellgifter hade långt blont hår. Vi var ute hos mina föräldrar tidigare i veckan för att hjälpa dem med köket. Martin steg ur bilen först, min far såg lite konfunderad ut och frågade honom, vem är det du har med dig? Tack för det! Fast å andra sidan sa jag till Martin: Vad är det för en gubbe i deras trädgård? när vi närmade oss deras tomt. Det var min far. Man får det man förtjänar.

Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-07-31 15:14:30

Hej snygging!!! Du är ju jättefin i mörkt, kort kort!!



Kram

Elisabeth

Postat av: Annika

Publicerad 2010-07-31 15:43:22

Fina, fina du!!!!!!!!!!!!! Vilken milstolpe. Mörkt hår säger du, inga små grå då som det dykt upp i min 1 månads kalufs?

Vacker är du, på in och utsida!!!!!! Sträck på dig och njut av vinden. Du kanske ska komma till Götet, här har vi full storm idag. =))

Kram

Annika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela