Fluffy Molntuss

Senaste nytt

Publicerad 2010-01-20 17:42:58 i Bröstcancer,

Tyvärr ser det ut att vara slut med tappningsrapporter. Det är torrt på den fronten. Jag vet att ni är besvikna, eftersom det är så trevligt att höra om...... men, men..... Jag träffar min sköterska på fredag morgon, kanske kan hon klämma ut några droppar då. I så fall lovar jag att berätta. Jag måste dock säga att jag är ganska glad att slippa äckelpäcklet.

Läkningsprocessen har verkligen kommit i full gång vilket också har till följd att jag blivit stelare. När jag jobbat en hel dag måste jag verkligen strecha ut hela (halva) framsidan. Men tror att det är ett gott tecken.

Igår var det besök hos min nya doktor, onkologen. Hon var mycket trevlig. Fick också träffa en sköterska, supertrevlig och härlig.

Jag fick vid gårdagens besök veta min tumör är till 25 procent HER2-positiv vilket innebär att jag förutom cellgifter även ska få antikroppar, Herceptin, intravenöst var tredje vecka i ett år. Man får inte samma jobbiga biverkningar på detta som på cellgifter men det finns en liten risk för påverkan på lungor och hjärta. Hjärtsvikt hade ju varit grädde på moset......

Jag blev tillfrågad om att vara med i en studie, PANTHER-studien. Man kan bara vara med i studien om man inte har spridning vilket gör att jag inte vet om jag kan vara med förrän analysen av mina röntgen är klara. Röntgen gör jag i morgon och på fredag. Besked hoppas jag på att få i nästa vecka. Herreguuuuuud vad nervös jag är för det beskedet. Det viktigaste beskedet av alla besked. Det är så stor ångest att jag helst inte vill tänka på det. Spridning är lika med kronisk sjukdom och medicinering livet ut, hur långt det då blir.

Nåväl, i studien kan man hamna i två olika grupper, A och B. A gruppen får cellgift i 8 omgångar med två veckors mellanrum. Cellgifterna anpassas lite mer efter person vilket innebär att man måste väga sig varje gång. Hu. B-gruppen får den traditionella cellgiftsomgången vilket är sex omgångar med tre veckors mellanrum. Jag kommer igång om ca två veckor.

Jag kommer att få inopererat en picc-line i min arm i vilken cellgifterna ska ges. Sedan ska det eländet sköljas igenom varje vecka. Jag kommer att springa lite på vårdcentraler och sjukhus om man säger så...

Återkommer med röntgenrapportering i morgon.

Kommentarer

Postat av: Åse

Publicerad 2010-01-21 09:25:36

gud vad det låter mkt....det fattar man liksom inte....det är liksom bortopererat....ja du vet var jag finns....hämta och lämnar inga problem

puss o kram

Postat av: anna hansson

Publicerad 2010-01-21 10:39:04

Lycka till med allt, det är verkligen en ny värld!

Tänker på dig!

Kram

Postat av: Susanne

Publicerad 2010-01-21 11:14:44

Hallå, Snäckan!

Nu har jag kommit i gång och börjat läsa din blogg. Den är ju helt underbar, det finns bara en som du Toia!! Som vanligt är dina berättelser uttömmande, hi, hi. Men, det kan inte sägas för ofta: Det är viktigt med detaljer! Sköt om dig nu och hoppas vi ses i kväll trots min psykiska åkomma. Många kramar från Susanne

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-21 15:53:20

Jag tycker du skall skola om dig. Författare tycker jag hade passat dig kanon bra.

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-21 21:47:06

Håller med föregående talare...

Postat av: TinaFlgoin

Publicerad 2010-01-22 11:53:25

Hej gumman



Så härligt att få träffas igår!

Jag har nu läst din blogg - har helt missat denna innan, den är super - och blir själv sugen på att starta upp - men är ju tyvärr helt oteknisk så vi får väl se! Återigen - jag finns här!!! Kramar Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela