Fluffy Molntuss

Hjärtundersökning, picc-line och graviditetstest

Publicerad 2010-01-26 20:44:43 i Bröstcancer,

Nu har jag det ganska lugnt resten av veckan. Ska bara in på torsdag för graviditetstest. Jamen, herreguuuud. Jag kan garantera att den kommer att visa negativt. Tro mig. Detta är en formalitet som beror på att allt ska vara riktigt dokumenterat när man deltar i en studie.

På måndag ska jag in och göra en hjärtscint. Eller en jävligt-noggran-hjärtundersökning kan man kalla det. Hänger också ihop med studien. Jag kan ju inte klaga på att något lämnas åt slumpen. Verkligen inte.

Tisdag morgon ska jag få inopererat en picc-line. Den sätts in i vänstra överarmen och det är genom den all dropp sedan ska kopplas. En slang förs in i ett stort blodkärl mot hjärtat. Efter att den är isatt ska jag röntas för att se att den sitter rätt.

Tisdag eller onsdag får jag veta vilken behandlingsarm jag får. Den som är cellgift åtta gånger med två veckors mellanrum, eller den som är cellgift sex gånger med tre veckors mellanrum.

Onsdag ska jag in och kolla att allt är bra med picc-linen.

Torsdag sätter jag igång med cellgift.

Också ska jag jobba lite. Och göra hela förra årets bokföring. Och det är nog lika bra att jag deklarerar företaget också när jag ändå är i gång.

Kommentarer

Postat av: Åse

Publicerad 2010-01-26 21:04:53

bra med studie....så blir du kollad extra grundligt....passa på att njuta denna veckan....jag är klar med Mad men..den kan man njuta av....

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-27 20:48:34

ja du Toia. Jag skänker dig allt tålomod jag har ( i och för sig inte så mycket)

Bra att du bli kollad, men jag anar att det är både smärtsamt och urtråkigt.

Tusen kramar till dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela