Fluffy Molntuss

Nytankad

Publicerad 2010-02-19 16:42:51 i Bröstcancer,

Färdig för idag. Färdig i dubbel bemärkelse. Spänningen är olidlig. Ska illamåendet slå till eller håller det sig borta. Känner av det lite, lite. Men jag undrar hur starkt den psykologiska biten är. Annars är det tungt i huvudet, känns som ögonen inte vill vara öppna (fast det är de).

Jag sa till Martin att nu får du roa mig så att jag inte dekar ner mig. Känns som om ifall jag går och lägger mig nu kommer jag inte upp förrän på måndag. Roa mig.... HA, nu ligger han i soffan och sover. Bara fem minuter.... Jomenvisst.

Det är så trevligt att vara på sjukhuset. Nej, för en gångs skull är jag inte ironisk. Hade jag bara sluppit cellgifter hade det varit hur bra som helst. All personal är helt underbar. Och jag som är med i en studie är lite extra uppvaktad.

Mina blodprover var hur bra som helst. Läkaren jag träffade idag sa att jag sannolikt inte kommer att få problem längre fram eftersom första veckan kan vara lite tongivande. Jag tar ju en Neulasta-spruta dag 2 och den stimulerar benmärgen bättre och bättre för var gång. Och det lät ju bra.

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-19 22:13:11

Vad kul att Nils fått linser. Vi pratade om det hemma för Hedvig börjar få lite problem med synen och då sa hon att hon skulle ha linser...Trodde inte så små fick det. Håller tummarna och tårna att du inte ska må så dåligt denna gång. Kram!

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-02-21 17:14:58

Här håller jag fortfarande tummarna...fast du har nog facit nu, eller hur? ;-)



Förstår precis vad du menar med att alla är så trevliga på cyt.mottagningen!



Låter bra om Neulasta-sprutan stimulerar bättre för varje gång. Jag verkar dock inte reagera särskilt mycket på den... Fast å andra sidan hade jag väl inte kommit upp så snabbt om jag inte tagit den.

Spännande för mig imorgon med nya blodprov. Hoppas att jag var såpass hög innan att jag inte går under 1,0 imorgon.



Stor kram till dig!

Elisabeth

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela