Fluffy Molntuss

Vilket dygn

Publicerad 2010-12-16 17:17:28 i Allmänt,

Vilken soppa ( i dubbel bemärkelse) det har varit det senaste dygnet.

I går kom jag hem från jobbet, var väldigt hostig och tänkte mig en dos Cocilana hostmedicin. Brukar bara ta den vid läggdags eftersom jag blir så trött av den. På kvällen skulle vi på kalas till lilla minsta svägerskan. Nåväl, det är plågsamt både för mig och omgivningen med denna hosta så jag tog fram ett mått och hällde upp och stjälpte i mig. Bara det att jag tagit fel mått, skulle varit tesked men blev matsked. Korkat. Vi åkte iväg på kalaset och väl framme mådde jag så himla dåligt att jag var tvungen att lägga mig och sova. När vi kom hem sedan mådde jag så illa och hade så ont i magen att jag faktiskt kräktes. Sen var jag bra efter det.

MEN

Sen har jag ju en stor son som kom hem från skolan i går. Han hade överdoserat pepparkaksdeg och hade ont i magen. Sa han. Han var gnällig och stupade i säng när vi var hemma igen vid nio. I natt vid halv fem kom han upp till oss och la sig. Gnällde så över att han hade ont i magen, höger sida strax vid höftbenet. Mådde även illa och var lite varm. Blindtarmsinflammation tänkte jag såklart. Så jag skickade iväg min man till akuten med ynklig pojke mitt i natten. Tjugo över fem körde de. Tjugo över sex var de hemma igen. På en timme hade de alltså tagit sig fram och tillbaka till sjukhuset (25 min) väntat på att bli insläppta, väntat på doktorn, blivit undersökt av doktorn, tagit prover och blivit hemskickad. Imponerande va! Doktorn trodde inte att det var blindtarmen (tackochlov) utan att det var för mycket pepparkaka eller möjligen vinterkräksjukan. Jag tror det senare. Han har legat i sängen hela dagen. Bara rest sig för att gå till toaletten. Stackars liten.

SOM OM DET INTE ÄR NOG

Så har min man legat i sängen hela dagen som en liten ynklig figur. Förkyld. Precis som jag. Men jag mår bättre. Bara lillebror som kan så fina ord som är frisk. Eller nej förresten. Han har börjat hosta.

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2010-12-16 19:31:53

Puh!!! Nu får vi ju hålla tummarna att ni får vara friska!!!!!!!!!!!!!!! Pepparkaksdeg är ju dock väldigt gott...

Kram

Annika

Postat av: Linda

Publicerad 2010-12-16 19:51:09

Usch då, hoppas ni avverkat alla baciller nu då så att ni är friska till jul!!



Vad skönt att det inte var någon blindtarmsinflammation. Inte alltid lätt att veta vad allt magont beror på, men det är klart, en överdos av pepparkaksdeg kan säkert ge magont det också!



kramar!!

/Linda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela