Fluffy Molntuss

Herceptin nr 12

Publicerad 2010-12-20 17:34:07 i Bröstcancer,

Morgonen började med en dos Herceptin. Usch, vad trött jag är på dessa infusioner. Men bara de gör nytta så......

Jobbade sedan sista dagen innan julledighet. Ska bli skönt och mysigt med jul och allt som hör därtill. I morgon är det dags för de allra sista julklapparna.

Jag kan inte låta bli att tänka på hur det var för ett år sedan. Ont hade jag inte så mycket, men jag hade ju så mycket vätska i bröstet (eller det som var kvar...) att jag knappt blev av med dränaget. Och när jag väl blev av med det så fylldes det i stället på under huden. Vilken plåga det var att gå omkring med det skvalpet. Gjorde inte ont, men var så fruktansvärt obehagligt. Jag tömdes flertalet gånger och det handlade om en halv liter gången.

Nils kom förresten hem i går, söndag. Han ville inte hem på lördagen. Och jag kan väl inte klandra honom. Det var mest Martin som kände sig lite desperat, att sova på den hårda övernattningssängen på sjukhuset är ingen höjdare. Idag vaknade Nils kl. 12.00. Sova i sin egen säng, det är bra medicin, det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela