Fluffy Molntuss

Suck

Publicerad 2010-08-17 10:31:43 i Bröstcancer,

Idag är en ny dag och förhoppningsvis en bättre sådan. Det brukar vara så när man haft en dag där man helst lägger sig ner och gråter.

Igår lunchade jag med Elisabeth, lika trevligt som vanligt. Men. Jag är fortfarande jättetrött, har ont i ryggen och andas fortfarande tungt. På eftermiddagen skulle jag få Herceptin. Notera skulle. Medan vi lunchade ringde min sköterska och sa att ordinerande läkare noterat mitt läkarbesök till strålningsläkare förra veckan och att hon nu ville skicka mig på en ny hjärtscint innan det blev mer Herceptin. Jag är så tacksam för att de är så uppmärksamma. Har helt glömt bort att en biverkan på Herceptinet är bla hjärtsvikt och påverkan på lungorna. Jag fick ny tid för Herceptin till nästa måndag. En halvtimme senare under vår lunch ringde en annan trevlig kvinna, hon bokade in mig för en hjärtscint som i morgon onsdag då. Jag har sagt det förr och säger det igen; när det gäller så går det verkligen undan......

I går kväll kände jag mig så full av gnäll och ynk att det var något rent patetiskt. Att det sedan är sista semesterveckan och den på något vis fastnat i någon hanverkar, fixar, regn, vad ska vi göra nu - fas, gör inte saken bättre. Känner mig otillfredställd, vill må bra och njuta av sommaren. Vi har verkligen lyckats pricka in dåligt väder med vår semester. När det var bra hemma var vi i Norrköping, där det var dåligt väder. Nu är det fint där och dåligt här. Fast måste ändå säga att jag är glad över att det inte är 15 grader.

Sover dåligt också, jag är varm på nätterna, vallningarna har verkligen tagit i nu. Ligger och vrider mig och svettas. Och fastän att jag har fönstret öppet blir det aldrig lagom.

Som rubriken säger. En stor fet SUCK.

Men nu ska vi gå och klippa oss. Det blir ju trevligt.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-08-17 22:08:04

En STOR KRAM!

//

JOhanna

Postat av: Annika S

Publicerad 2010-08-17 23:22:50

Hej Viktoria,

Jag uppskattar dina kommentarer på min blogg och tycker din blogg är jättebra. Hoppas det är ok att jag väljer att följa den?

Sköt om dig, kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela