Fluffy Molntuss

Herceptinmåndag

Publicerad 2010-08-23 22:02:16 i Bröstcancer,

Så fick jag då äntligen min sjunde Herceptindos. Den blev ju uppskjuten en vecka eftersom läkarna ville att jag skulle göra en ny hjärtscint, då jag sökt för mina lungor. Hjärtscinten gav ett positivt utslag. Ingen förändring sedan förra undersökningen. Mina lungor mår bättre också. Jag mår överhuvudtaget lite bättre. Är fortfarande ganska trött av mig, framför allt i huvudet, men nu behöver jag ingen tupplur och jag vaknade i morse med energi. Faktiskt. I går var Martin och jag ute och promenerade tillsammans. Det kändes i benen och på flåset. Jag har sagt det förr: Hur kan man vara i så dålig form som jag? Otroligt. Men det gäller bara att kämpa på. Jag fortsätter att bekämpa min onda rygg. Var hos min massör idag. Kändes väldigt bra, han är så bra på det han gör.

Helgen som gick var bra. Ute och åt på fredagen tillsammans med 20 andra. I lördags var vi hembjudna till en av Arvids kompisar. Supertrevligt. Så roligt med lite nya bekantskaper. Men jag märker att jag väldigt lätt blir sliten, även om det inte blev jättesent vare sig på fredagen eller lördagen.

I morgon börjar skolan. Och om en vecka börjar jag jobba.

Kommentarer

Postat av: Annika S

Publicerad 2010-08-24 08:29:43

Vad bra att hjärtscinten inte visade någon förändring. Måste vara en stor lättnad. Du kämpar på bra! Det är jobbigt när inte kroppen orkar, men du kommer igen. Små promenader är bättre än inga, du får vila emellanåt.

Sköt om dig, hoppas energin räcker till när du ska börja jobba.

kram från norr

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-24 20:41:20

Du är såå fin i din nya frisyr och det är så trevligt nu när vi har sett lite oftare på sistone! Kämpa kämpa!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela