Fluffy Molntuss

Varm (både om kinder och hjärta)

Publicerad 2010-04-23 22:37:39 i Bröstcancer,

Oh herregud, vilka värmevallningar. Klimakteriet har satt in. Eller inte. Beror nog på kortisonet. Har i och för sig farit runt som en galning här hemma så det kan ju ha sin del.

Har haft rena födelsedagen här hemma idag. Först fick jag blommor på eftermiddagen som jag berättade om tidigare och nu när jag tog in posten låg det en överraskning från Vivi (det blir Martins ingifta faster). Så himla gulligt att tänka på mig.

Jag blir så rörd av all denna omtanke, hälsningar, presenter, blommor. I mitt fall har jag insett vilket fantastiskt nätverk jag har av familj, vänner (både gamla och nya, nära vänner och bekanta), min egen släkt och min ingifta släkt. Det som imponerar mig är att folk är så orädda för att skicka en hälsning, att höra av sig. Jag har hört talas om de som förlorat vänner, folk har vänt på klacken när de mötts på gatan, just för att de inte kan hantera att möta någon som har en allvarlig sjukdom, eller kanske förlorat någon närstående. Jag inser att jag är lyckligt lottad, för jag har en helt motsatt upplevelse, vilka fantastiska empatiska människor jag omger mig med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela