Fluffy Molntuss

Utmattning

Publicerad 2010-04-08 16:46:39 i Bröstcancer,

Haft en ansträngande dag.

Först blodprov, sedan lite shopping och sedan lunch på Märtas tillsammans med Elisabeth (min bröstcancerkompis). Vi har en hel del att prata om, avslutade lunchen med en promenad och skildes åt vid halvfyra och då träffades vi klockan 12.

Vi har det bra, vi sjukskrivna...... Skämt åsido. Jag är faktiskt trött och har vilat mig sedan jag hämtat lillgrisen och vi kom hem.

Elisabeth är ju två månader före mig i behandling (färdig med alla cellgifter) och det är väldigt intressant att få veta lite i förväg vad som komma skall. Som idag fick jag se att hon minsann hade en halv milimeter hår. Johominsann, snart är det dags för frisörbesök där. Sen måste jag säga att vi har en hel del gemensamt, är väldigt pratiga båda två och mycket att dryfta. Eftersom jag hittade henne på nätet skulle man kunna säga att vi nätdejtar...... Hm.

På tal om nätdejting så var det en väldig trevlig tjejmiddag igår. Mycket snack om Linda och hennes nätdejtingobjekt men även mer jobbiga ämnen. God mat. Som vanligt. Och framför allt: Jag kunde vara med! Men fasen vad mätt jag blev. Konstigt att jag alltid går hem från dessa middagar med en mage som en spärrballong.

I morgon är det dags för behandling nr 5 och då är det nedräkning. Jag är lite stressad för det, och nervös eftersom jag byter till Taxotere. Som jag förhoppningsvis mår bättre av men det är också mycket koll vid själva infusionen. Sköterska som sitter hos en och vagnen med defibrillatorn står nära till hands. Och sedan övervakas man även timmarna efter att infusionen är klar. Det tas på största allvar och om det blir någon häftig reaktion ska det finnas hjälp direkt. Idag har jag börjat förmedicinera med Betapred (kortison) som jag ska ta i tre dagar, 16 tabletter morgon och kväll. Inte helt optimalt för min stackars magslemhinna, men, men. Det får gå.

Eftersom min tumör är HER2 positiv kommer jag också att påbörja min årslånga behandling med Herceptin i morgon. Där är samma rutiner med bevakning under tiden och efter som på Taxoteren. Som tur är det bara första tillfället som är så rigoröst. Blir man utan reaktioner behövs ingen fortsatt övervakning (kanske, möjligtvis andra gången, kommer inte ihåg..).

Nu håller jag tummarna för att det blir en dräglig helg.

(Har handlat en ljusblå sjal idag, dags att vårpynta huvudet och bli av med burkan. Eller åtmindstone variera lite.)

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2010-04-08 22:57:34

<3

Postat av: Annelie H

Publicerad 2010-04-09 07:16:06

Håller tummarna för dig idag.

Kram

Postat av: Lotta Bäckström

Publicerad 2010-04-09 08:34:56

Skickar många positiva tankar till dig idag så får du plötslig lust att dansa är det jag som överdriver:) Kram på Dig!

//Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela