Fluffy Molntuss

Trädgård

Publicerad 2010-04-07 17:27:12 i Allmänt,

Nyss inkommen från en timme i trädgården. Martin kom hem oväntat tidigt från jobbet. Så nu har vi tagit ner det höga gräset, klippt rådhusvinet på stängslet på framsidan, planterat lite i krukor och krattat vilt flygande, långt gräs som sluppit lös i blåsten. Jätteskönt väder, skönt med lite sol på sjukbleka kinder.

Våra nya grannar (på andra sidan) har vi också hälsat på. Hanna, som hon heter haffade mig på framsidan (ja alltså inte fysiskt på min framsida utan på husets framsida) och presenterade sig. Jättetrevlig. Deras barn går också på Solblomman fast inte på samma avdelning som Arvid. När hon hämtat barnen hade hon berättat att det bodde en kille på fem här inne, och nu står han i sin egen trädgård och studerar Arvid över den glesa växtligheten, men vågar inte säga hej. Han är exakt lika gammal som Svante så när som på några dagar, blir fyra när som helst. Så det är ju kul. En liten blivande klasskompis till Svante och kompis till dem båda (förhoppningsvis).

Jag har planterat två krukor med penséer för första gången i mitt liv.

Nu ska jag vila mig lite. Har lärt mig nu att ta det lite lugnt, även om jag helst skulle vilja ut och klippa ner varenda perenn i hela trädgården. Jag ska ju på tjejmiddag i kväll. Hos Linda. Då vet man att det blir mat i toppklass och att det blir fisk. Helt okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela