Fluffy Molntuss

Nu vänder det

Publicerad 2010-04-28 14:36:00 i Bröstcancer,

Efter femte dagen händer något. Det tar fem dagar för giftet att gå ur kroppen, och återhämtningen börjar. Det är ett skönt delmål, att bli av med gifterna och få lov att läka ihop igen. Jag har haft ganska mycket smärtor i framför allt lederna i höfter, knän och fötter denna gången. Det gäller att stoppa i sig värkmedicin med sex timmars mellanrum, annars känns det av. Jag kommer aldrig ihåg att ta tabletterna i tid vilket gör att ontet sitter i ett tag. Men det går att överleva.
Jag lider fortfarande av mina slemhinnor, snorig, hostig och sliten i halsen. Det är bara att köpa läget. Fyra veckor till, sedan läks det på riktigt. Om fyra veckor är varje förbättring ett steg mot ett friskare liv, det ska inte längre bli bättre för att brytas ner utan bättre för att bli..... ännu bättre. Jag lider mest av att leva i ett töcken, min hjärna är inte riktigt klar, och jag tycker att jag ser konstigt. Men ge mig några dagar till, så blir även den biten uthärdlig.

Jag längtar efter vårt sociala liv, satt igår och fikade med Annelie en stund på eftermiddagen och det blir så påtagligt då. Hur mycket jag saknar vårt spontana sätt att umgås med folk. Nu vågar jag inte lova för mycket för allt handlar om dagsform. Sommarens kalender har börjat bokas upp, jäklar vad jag ska umgås med folk i sommar. Jag ska tvångsgrilla med alla bekantskaper.....

Kommentarer

Postat av: Lotta Bäckström

Publicerad 2010-04-28 15:31:36

Heja dig, bara ta död på all skit i kroppen. Efter detta kan det inte finnas en bassilusk kvar.

Tänk Thailand. Ni har valt ett perfekt ställe för rekreation. Du kan bara ligga på stranden eller ta några steg och ligga vid poolen, yterliggare två steg kan man få massage undertiden man hör havet.

Barnen kan spela pingis och hitta på en massa annat dom ordnar på Ving. Där är underbart. Blir man sugen på att shopa åker man bara till den lokala marknaden där t ex en väska kostar 40 kr. Kan inte bli bättre. Kram på! //Lotta

Postat av: anna hansson

Publicerad 2010-04-28 18:29:00

Kämpa på sommaren är här fortare än.......!

Du är så tapper!

Kram Anna

Postat av: Jennie Gustafsson

Publicerad 2010-04-29 12:48:48

<3<3<3<3<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela