Fluffy Molntuss

Morfin

Publicerad 2010-04-15 10:45:16 i Bröstcancer,

Som sagt, i tisdags kväll skickades Martin till Apoteket för att hämta liiiite mer effektiva värktabletter. Jag hade fått utskrivet Tramadol. Ett morfinbaserat preparat. Tog två tabletter direkt på kvällen och sedan två till när jag gick och la mig. Ingen bra idé alls. Vaknade två gånger (eller vad man ska kalla det, eftersom jag inte sov ordentligt) för att kräkas. Mådde inte speciellt dåligt egentligen, men min mage hade andra planer. Däremot mådde jag bra, inte speciellt ont när jag vaknade och behövde bara ta en Panodil igår. Så kontentan av det hela är: Ta det lugnt med morfinet!

Taxoteren påverkar nerverna i kroppen på ett både jobbigt och lite roande sätt. Det gör ont i alla leder och muskler och ger konstiga ryckningar lite här och var. Jag la mig i badet igår, en lång stund. Tänkte att jag skulle mjuka upp både muskler och hud (är så trött på att efterlämna mig ett vitt damm var jag än går). Stoppade i en härlig badpuck, smaksatt med Vanilj och Bergamott. Helt underbar doft, men färgen.... Vad tänkte tillverkaren på när de stoppade orange och brunt pigment i pucken? Ingen visuell upplevelse kan jag säga. Nåväl, vad jag vill komma fram till är att när jag väl ligger där i badet så får mina nerver för sig att de ska bjuda på teater och börjar hoppa, speciellt i magen, hopp säger magen, och får ett eget liv där i badet, ungefär som sparkarna från ett foster. Det gav lite deja vu känsor. Ja, det hoppar och sticker både här och där men idag mår jag mycket bättre vilket ger en liten vink om att helgen nog blir hur bra som helst.

Kommentarer

Postat av: Åse

Publicerad 2010-04-15 19:24:31

hoppas på en fika i helgen iallafall :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela