Fluffy Molntuss

Fredag och behandling nr 6

Publicerad 2010-04-23 18:51:39 i Bröstcancer,

Sitter här lite lätt groggy, men glad ändå. Nu är 75% av behandlingarna avklarade.

Det gick smidigt idag, var klar med infusionen halv tolv då jag sedan fick ett halvtimmeslångt samtal med min läkare. Lite prat om prognoser, hon vill inte direkt ge något tal men kan räkna ut att det är bättre än 50% och sämre än 75%. Fast egentligen är det inte intressant eftersom som jag har bestämt mig för att fixa det. Eller hur?

Vi pratade också om mina äggstockar, de ska ta upp till diskussion hur vi ska hantera dem. Om de ska opereras bort, då får jag ett bestående klimakterie, vilket kan vara lite tidigt. Det kan finnas en vinst för mig och min kropp, menade hon, att efter dessa fem års medicinerade med antiöstrogent läkemedel låta kroppen gå tillbaka till normalt fram till det naturliga klimakteriet som ju faktiskt kan dröja 10 år. Ett annat sätt att sätta äggstockarna ur spel är genom en injektion. Detta ska i alla fall tas upp och diskuteras.

Sen var det lite allmänt snack om bivekningar och mående.

Efteråt gick Martin och jag åt lunch, och sedan tog jag en tur i butiker, hälsade på Johanna på Baltzar barn. Var också nere till Carl M Lund, de som arbetar med peruker, för att se om de fått in en ny trevlig buff till mitt huvud. Det hade de inte.

Sen har jag farit runt här hemma, mycket som ska hinnas med innan jag, på söndag, kommer att hamna orörlig i soffan med endast aktivitet i den högra handen som zappar på fjärrkontrollen.

Fick blomsterbud med jätte vackra blommor från Helene och Magnus, så gulligt, så frächt med lite färska blommor.



Nu håller vi tummarna för en fin helg. I morgon är planen att inviga den nyinköpta högtryckstvätten. Ja, så att andra halvan av trädäcket också blir tvättat. Måste ju vara fint till nästa helg då jag i min enfald tänkte att vi skulle sitta ute när vi firar Martin.

Kommentarer

Postat av: Majsan

Publicerad 2010-04-24 11:31:58

Vi är många som har bestämt oss för att du fixar det här och med så många som är med dig kan det inte misslyckas. Ha en trevlig helg lilla kämpe!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela