Fluffy Molntuss

En solig onsdag

Publicerad 2010-04-07 13:38:07 i Allmänt,

Igår var jag inne på jobbet och snackade mest. Pratade länge och väl med min chef och hur vi ska göra med min anställning. Jag är ju bara anställd tom juni, så det hade ju varit trevligt med förlängning till hösten. Lite jobbigt att börja söka jobb som man inte kan ta pga sjukskrivning. Planen är att börja jobba halvtid from september. Problemet är att den tjänst jag har idag är ett vikariat för min kollega som är föräldraledig. Men tack vare att det ska omorganiseras en del så kommer det förhoppningsvis beredas plats för mig. Vi får se.... Skönt att ha en chef som vill behålla mig.

Trött var jag när jag kom hem igår vid femtiden. Ja, kroppen är inte som förr. Jag får också lätt ont i ryggen, mina muskler är helt borta. Suck. Idag var jag ute och promenerade i det fina vårvädret. När det var dags att vända gick jag förbi en lekplats med bänkar mitt i solen. Jag satte mig i solen och bara njöt, i örat hade jag min fd kollega Lena. Så satt jag där och brydde mig inte ett dugg om att jag var ensam och att jag pratade rakt ut i luften (in i headsetet såklart). Som ett annat original. Pratar rakt ut och har en tokig luva på huvudet. Byns nya original.... Ha ha. När jag gick förbi dagiset igår var det ett barn som ropade: Hej, burkatanten. Ha, ha igen. Jag inser att jag måste skaffa mig något lite mer vårigt att ha på skallen, att variera den lilla svarta med. Men burka....?

Egentligen skulle jag deklarera nu, men det känns sådär kul. Även om vi båda kommer att få bra med skatt tillbaks. Sen ska jag jobba lite också. Ska hämta minsta grynet klockan 3 och då tror jag minsann att jag ska ut i trädgården och platera lite i krukor. Gick en inspektionsrunda tidigare och det finns en del att göra, men prio ett är att plantera alla blommor från min svägerska först.

Ikväll: Tjejmiddag!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-08 08:53:57

Du var kanonfin i den svarta " burka" luvan, men kan nog se dig med något randig eller blommigt i vårsolen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela