Fluffy Molntuss

Annandag Påsk

Publicerad 2010-04-05 12:48:22 i Allmänt,

Igår hade vi lilla svärmor på besök. Lite lunch och fika. Fick ytterligare en födelsepresent, så gulligt. Och knattarna fick påskägg.

Fick ta en tupplur på eftermiddagen. Har märkt att det blivit ett mer eller mindre stående inslag i min vardag. Hur ska det gå i morgon då jag ska jobba. Jag har visserligen ett stort skrivbord och en låsbar dörr, men, det är ju inte riktigt så jag tänkt mig att tillbringa dagen där. Har lite att få undan. Nåja, jag får väl ta och köra hem när det börjar bli segt.

I går kväll hade vi våra kära vänner, familjen Nyqvist och Norén på middag. Lika trevligt som vanligt att träffas.  Det blev inte jättesent, men tillräckligt för det här vraket.

Det har varit en intensivt social helg. Jag har liksom fått igen för alla isolerade veckor och det känns ju kul!

Idag hade vi tänkt vara ute i trädgården, fick en massa blommor från min svägerska via svärmor igår (tack för det! Mycket uppskattat.) Som ju ska ner i krukor utomhus. Men sen blev det ju ett rent urtrist väder, mulet och regn, så nu vill jag inte alls gå ut. Ska städa lite i tvättstugan i stället.

Veckan som kommer (eller som redan är påbörjad) innehåller två dagars jobb, tjejmiddag, provtagning, lunch med Elisabeth och behandling.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-05 14:59:43

grattis i efterskott och skönt att höra att din påsk har varit bra, om än lite trött. Kram på dig!

Postat av: Ida

Publicerad 2010-04-05 19:54:40

Hej! hoppas du blir bättre och bättre. Jag har en tjänst jag skulle vilja be om. Det är så här att jag ska åka som au pair till usa till hösten och i ansökan måste man ha 200 timmars barnpassning och jag undrar om jag kan ha dig som referens eftersom du har barn i den åldern jag vill ta hand om. Mejla mig gärna. Många krama Ida i svedala

Postat av: Åse

Publicerad 2010-04-07 13:39:16

jag tyckte "vraket" var pigg och trevlig hela kvällen...och så god mat...mmm



skönt att träffa dig jag saknar dig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela