Fluffy Molntuss

Trevligt språkbruk

Publicerad 2009-10-18 16:15:11 i Allmänt,

Lillebror, snart fem, ombedes städa sitt rum (det ser ut som om en handgranat detonerat där inne).

- Då får fanimej någon hjälpa till, säger Lillebror.

- Om du ber snällt kanske Storebror hjälper till, säger Pappa.

- Jag kan inte be snällare, svarar Lillebror.

Jag är så stolt, och känner mig väldigt lyckad som förälder. Men som tur är, är den lille för det mesta väldigt trevlig. Och lättfintad: -Börja du städa så kommer jag snart och hjälper till. Inte. Fint blev det i alla fall till slut på rummet.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-10-19 20:34:27

Jag förstår inte alls var han kan ha lärt sig sådana uttryck...

Postat av: Åse

Publicerad 2009-10-20 15:48:56

underbart......

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela