Fluffy Molntuss

Skittrött, för att uttrycka sig milt

Publicerad 2009-10-18 16:30:39 i Allmänt,

Klockan är strax efter 16 en söndageftermiddag. Jag är trött. Jag gick upp halvtvå. Det hjälpte inte. Jag är ändå trött.

Igår var det Sex-and-the-City-fest hos Linda, min lilla svägerska. Bara tjejer, i sina glammigaste outfits (Tack Veronica för lånet av guldmönstrad klänning. Den var väldigt urringad.) samlades i Lindas pimpade lägenhet, åt lite plockmat och snask. Och drack drinkar. Många drinkar. Lilla svågern var inhyrd för kvällen och han blandade riktiga härliga drinkar. Inte apelsinjuice och vodka av alldeles för mycket sprit och för billig juice. Utan riktiga drinkar med pinnar och sugrör och grejor i. Jättegott! Jättefull! Naturligtvis började kvällen med rosa bubbel. Men sen var det Cosmopolitans (såklart), Rasberry mojitos och Caipifrutas som gällde. Mmmmmm.



Vid halv ett tog vi oss vidare till Prins Bernhard där vi alla sökte bekräftelse på att vi inte alls var 40. En kille kommenterade att han kände sig lite fel där i sammanhanget, ja, att det kännes lite mer som ett 30+ställe (han var 25). Och tänk, jag tyckte precis tvärt om. Men lika fel i sammanhanget.

Var i säng strax efter tre, fick sova i Arvids säng eftersom min var full med barn. Tidigt på morgonen älgade barn i på rummet och började hetsleka. Sedan sattes stereon på, högt. Så det var morgonsömnen. Men det tog jag som bekant igen lite senare.

Seg dag, inte många knop. Och Martin bara målar.

 

Tina, Sara, Linda och Jessica

 

Posörerna

 

Åse, Cecilia, Tina och Jessica

 

Ett länsat bord och Tina dricker Rasberry Mojito

Kommentarer

Postat av: Åse

Publicerad 2009-10-20 15:50:04

snygga bilder......

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela