Fluffy Molntuss

Söndag kväll

Publicerad 2009-11-22 23:46:10 i Allmänt,

Sitter och ser en film. Väldigt blodig. Vi sitter och tittar på TV i köket eftersom vårt vardagsrum är nymålat och ännu inte riktigt inflyttningsbart.

Gårdagen inleddes med spackel, slippapper och målartvätt. Vi håller på att få våra lister i vardagsrummet lite uppfräschade. Även fönsterna måste få en make over. Men nu är det spacklat tre gånger, slipat och latexfogat. Och grundmålat en gång.

Sen tog vi en tur till IKEA. Vi behövde desperat nya toaborstar. Mycket exklusivt. Lite ljus, växter, stekpanna, lampskärmar och en ljuslykta att ge bort, lyckades vi få ihop. Märkligt, vi kom dit för något på 9 kr/st, och kom hem med en räkning på 600 kr. Jag förstår mig inte riktigt på matte i kombination med IKEA. Arvid var glad, han lämnades in på förvaring. Nu är det ju inte bara ett bollhav, utan ett riktigt roligt äventyrsland. Typ miniAndys.

I går kväll var vi hos Lasse och Carina i Eskilstorp. Vi cyklade dit. Jag cyklar aldrig. Ja, förutom på cykelfesten en gång om året då förstås. Men det gick bra, inga olyckor, vare sig på vägen dit eller hem. Våra vänner Kalle och Karin tog sig an våra barn. Som både fick följa med på middag hos farmor och farfar och sedan sova över. Arvid fullständigt älskar Svante. Det är det bästa han vet, att leka med honom. Och sova över är ju höjden av lycka. Men det var en jobbig eftermiddag. Lite tjatigt, när är klockan sex... är det snart dags att gå... Tydligen hade de båda andra föräldrarna samma elände hos sig så de bad om att få honom levererad lite tidigare. Helt ok.

Så, i morse hade vi det lugnt och fint, min älskling och jag. Vi tog en promenad i duggregnet. Så mysigt, tog en sväng runt centrum. Sedan blev det en sen frukost på Björns och därefter promenerade vi hem till Karin och Kalle för att se att allt var ok. Arvid fick gärna stanna och fortsätta leka. Så vi traskade hem igen och fortsatte med projekt vardagsrum.

20 över 11 ringer det. Det är mamman till en av Arvids andra kompisar. "Är ni på väg?" frågar hon. Eh, vad? "Till kalaset alltså", förtydligar hon. Jäklar, vi hade glömt ett kalas. Så pinsamt. Och present hade vi inte heller. Bara att ringa Karin. "Ta på vårt barn, har du en present vi kan köpa, vi kommer nu." Och pärlan Karin hade såklart en bra present, inslagen och klar och barnet var ombytt och klart och vi körde ner till Kulhuset i Trelleborg. Vi stack ner tillsammans och passade på att gå lite på Valens köpcentrum. Sådär kul ställe. Men vi fick handlat lite tröjor till Nils. Han har vuxit så mycket.

Och så blev hela dagen annorlunda än tänkt. Nu i kväll har jag städat i panik.

Och nu, mina vänner, måste jag verkligen gå och lägga mig.

Godnatt!

Kommentarer

Postat av: Åse

Publicerad 2009-11-23 10:12:01

var är bilderna?? ff glömt kameran.......??

får vi se ert vardags rum och badrum???

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela