Fluffy Molntuss

En lång promenad med min favoritdoktor

Publicerad 2009-11-25 23:58:00 i Bröstcancer,

Idag har jag promenerat i 1½ timme. Jag blev praktiskt taget utdragen på denna sena, lite fuktiga promenad av Mari. Jag pratade med Mari i morse och berättade om min diagnos. Så praktiskt med en kompis som är läkare på samma sjukhus som man behandlas på. Hon kollade min journal och tog reda på vem som blir min operatör. Och honom skulle jag absolut inte byta bort för att komma till tidigare, sa hon. Det känns ju roligt att få den skickligaste läkaren som operatör. Även om väntan är väldigt lång.

Nåväl, en och en halv timme, Vellinge runt. Prat om prognoser, behandlingar och ett helt fantastiskt stöd. Känns så bra.
Promenaden och ett rör Berocca var hennes bidrag till att bygga upp mitt imunförsvar och stärka mig inför det som komma ska.

Hon kikade också på blodproverna som jag tog i fredags och gav mig goda besked där. Jättebra blodvärde, 140, mycket bra levervärden osv. Så i övrigt är jag superfrisk. Eh.

Tack, goa, goa Mari.

Och nu är klockan sådär förbaskat mycket igen. Godnatt.

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2009-11-26 21:34:09

Låter tryggt med en läkarväninnas utlåtande.

Någon kunnig som finns till hands, när man vill ställa frågor.

Skönt att operatören är skicklig:)



Kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela