Fluffy Molntuss

En solstråle i vårt hem

Publicerad 2009-03-03 22:14:21 i Allmänt,

Äldsta sonen, 9 år, har blivit märkligt tillmötesgående. Jag är ju förkyld och liiite eländig och både igår och idag har han varit en ängel. Hjälpsam, lugn och kärleksfull. När jag kommer hem med lillebror lyfter han upp honom och ska kramas. Fixar mellanmål både till sig själv (flingor med mjölk) och till lillebror (gröt!). Låter brorsan leka med hans grejor och leker med honom. Fixar och donar, kommer och frågar mig, när jag lägger lillebror, om jag vill att han ska spela in Bygglov till mig. Ja, tack! Han går och lägger sig utan gnäll, tar ansvar för sina läxor och berättar stolt att han är färdig med dem. Och är på ett överhuvudtaget gott humör. Han har alltid varit duktig och ansvarsfull, men kan vara ganska motvalls. Men nu.... jag undrar vad som hänt. Jag sa till Martin att jag tror att han är kär. Fast jag vet inte, han har inte så jättestort intresse av tjejer, även om det finns de som han tycker är söta och så. Nåväl, måtte det hålla i sig. Jag gillar det och mina nerver också. Eller så är det bara så att han känner av stämningen här hemma. Mamma har två jobb för tillfället, pappa håller på med Hem och Villamässan och jobbar över varje dag och dessutom är mamman ynklig av förkylning.....

På jobbet går det annars bra. Mycket att lära men det går framåt. Måste bara avsluta det gamla också..... Idag har jag vandrat runt och hälsat på folk, kommer förmodligen inte komma ihåg hälften. Jag har ju de senaste åren inte haft så många kollegor. I två år har jag jobbat i egen regi och innan dess nio år i ett företag med åtta tio anställda. Helt plötsligt är det 20 personer bara på min avdelning. För att inte tala om hur många det är på de andra institutionerna som jag också kommer att samarbeta med. Mötena och utbildningstillfällen avlöser varandra och däremellan ska vi gå igenom rutiner, hantera studenter och diskutera olika scenarier. Det kommer säkert att gå bra, jag lär mig också var jag kan få stöd i olika frågeställningar.

Nu är det godnatt. Bygglov och Desperate Housewives är avklarade......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela