Fluffy Molntuss

Minsann, är inte våren här?

Publicerad 2009-03-29 12:15:25 i Allmänt,

Nu är det dags att gå ut i trädgården och klippa bort allt gammalt. De stora höga gräsen strök med i går. Problemen med dem är att det lossnar strån som sedan flyger runt i trädgården när det blåser. Så varje vår får man plocka strån längs med häcken och i rabatterna. Det ser inte så trevligt ut. Men när det är högsommar så är de helt fantastiska.



Så här ser det ut med lite snö på toppen. De är väldigt fina även när de är vissna. På hösten blir det dekorativa vippor.

Äntligen har också ungarna motivationen att helt på eget initiativ vara ute och leka. Mina barn brukar vara mycket ute men denna vintern har de hängt mycket inne, förutom de få veckorna som det var snö. Fast jag kan förstå dem. Hur kul är det att vara ute i fuktigt och blåsigt väder.

Jag har nu kört tre dagars kur. I går eftermiddag fick jag kris och rostade mandlar med salt och chili. Och åt dem. Men jag har ändå gått ner 2,5 kg. Faktum är att jag tror att det viktiga är att inte äta kolhydrater. Dvs det mesta . Men mandel funkar. Så det är ju en bra nödlösning. I kväll ska vi till Linda på söndagmiddag och där kommer säkert att serveras väldigt god mat. Men det är bara att bita i det sura äpplet (eller inte, kolhydrater.....) och inse att vill man bliva fin får man lida pin. Skulle var skönt att bara köra på i någon sorts halvfart sedan så att jag blir "klar". Så att jag slipper tänka på det och bara vara och njuta. Jag hade ju satt målet till min svågers fest, men nu blir det framflyttat till midsommar.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela