Fluffy Molntuss

Influensaångest och misslyckad diet

Publicerad 2009-03-01 14:53:44 i Allmänt,

Jaha, idag är det söndag, jag har defintitvt misslyckats med min nya Xtravaganzadiet. Gick på det avslutande gruppmötet i torsdags hade då hållt på en dag och redan dagen efter bröt jag. Det funkar inte för mig nu. Min man gav mig kommentaren att jag kanske inte behövde gå så hårt ut, kanske kunde jag bara skippa godis och sånt och gå ner i ett lugnare tempo. Han har så rätt, så rätt. Men det är ju så svårt, jag är ju en antingen-eller-människa.

Nu har jag ju jobbat halva förra veckan på mitt nya jobb och hunnit med en hel del. Det känns jättebra, trivs bra med kollegor och tror att det kommer att funka finfint. Vad händer då? Jo, här sitte jag och huttrar, har ont i huvudet och tjock i halsen. Total influensaångest, är det dag att det ska slå till nu? Ska jag ligga sjuk i en dryg vecka och missa viktig introduktion på jobbet. Eller är det bara en vanlig förkylning? Den femtioelfte i ordningen. Jag är såååå trött på att inte få lov att må bra. Och inte nog med det, jag ser dåligt också. Jag har beställt en rejäl synundersökning till fredag den 13:e. Det är mest elände med mig.

Nu ska jag ta några huvudvärkstabletter, göra mig en kopp gott te och sedan kanske krypa ner i min säng.

Kommentarer

Postat av: Paulina

Publicerad 2009-03-01 16:37:19

bli frisk moster lilla! och lycka till på jobbet :)

Postat av: Paulina

Publicerad 2009-03-01 22:34:39

förresten, blev det den 21:e mars vi firar dig ändå? Så jag vet vad jag ska säga till min fjant.

Postat av: Paulina

Publicerad 2009-03-03 21:42:31

det får du veta lagom till påsk. :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela