Fluffy Molntuss

Ålderstecken

Publicerad 2009-03-18 22:16:52 i Allmänt,

På fredag blir jag 40 år. Jag vet att det låter otroligt. Men det är faktiskt sant. Den senaste veckan har jag blivit varse om att jag är medelålders.

Jag har röntgat mitt knä för misstänkt artros = medelålders.
Jag var hos optikern i fredags, jag behöver terminal/läsglasögon = medelålders.
Jag var hos optikern igen igår därför att jag har fått en grå fläck i synfältet på vänster öga. Visade sig vara en blödning troligen till följd av glaskroppsavlossning. Vanligt när man blir..... just det, medelålders. Helt ofarligt tack och lov. Jag har ändå fått en tid till ögonläkare på måndag för att var på den säkra sidan.
Jag har dessutom ont i ryggen....... kan det blir mer....................................................

Nåväl, det är ändå ganska så intressant att bli 40. Man är liksom riktigt vuxen. Man kan se det som om man är på höjdpunkten av sitt liv, att det är den bästa tiden - om man är positivt lagd. Man kan också se det som att det nu bara går utför - om man är lite mer negativt lagd. Jag tror att jag är mer positiv. Fast med misstänkt artros i knäet undrar jag ju lite lätt - hur blir det när jag är 80?

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela