Fluffy Molntuss

40 år fyllda

Publicerad 2009-03-22 14:25:53 i Allmänt,

I fredags fyllde jag 40 år. Hade bråttom på morgonen så det blev inte firat något alls då. Bättre att spara det till kvällen tyckte jag. Många SMS, telefonsamtal, kort och kommentarer på Facebook trillade in under dagen. Tack alla för det, det värmer. Dagen tillbringade jag arbetandes. Mina kollegor samlades i lunchrummet och överraskade med blomma och en tröja med universitetets emblem på. Och det sjöngs. Jag kände mig lite generad men det var väldigt gulligt av dem. Vår IT-kille missade firandet och han kom in till mig på eftermiddagen och frågade om jag fyllde år. När jag ska att jag fyllde 40 blev han förvånad. Man tackar.... Han sa att han trodde att jag fyllde 32. Ha ha ha. Men även det värmde. Det är sånt man vill höra i medelålderskrisens tid. Efter ett tre timmar långt styrelsemöte på eftermiddagen möttes jag av en underbar blombukett på mitt skrivbord, skickad från min käre make.

Jobbade till halvsex då jag började ta mig hemåt. Hade bestämt med min svägerska att hon skulle komma ner och laga mat till mig då hon inte kunde vara med på lördagen då resten av släkten skulle komma. Hon var redan där när jag kom hem. Fick en jättefin DKNY-plånbok av henne. Fick presentkort av barnen på min favoritbutik i Vellinge. Mannen hade bokat en Stockholmsresa i slutet av april, fredag till söndag, lyxigt hotell. Min svägerska fixade med maten och jag tittade beundrande på. Men började fundera så smått när jag såg att hon gjorde väldigt mycket mat. Hm. Är det en liten surprice på gång? Jodå, en stund senare hörde jag att det sjöngs ute i hallen och mycket riktigt var det lite överraskningsgäster. Våra kära grannar, två familjer vi trivs väldigt mycket bra tillsammans med. Så trevligt! Vilken härlig överraskning. Fick en jättesöt Odd Molly tunika med matchande linne. Väldigt gulligt av dem.

Lördagen började med en timmes massage. Sedan for jag iväg till mataffären för att handla mat till kvällens festligheter. Klockan fyra kom syster, utan man, men med barnen. Barn och barn förresten. Vår familjs allra första bebis är 19 år och håller på att söka till högskolan. Hon är ensam tjej bland kusinerna. Sedan är det bara killar....... Systerns son ska börja gymnasiet till hösten, så han är inte så liten han heller. Min bror och brorson kom samt mina föräldrar. Svärmor, svägerska nr 2 med man och barn kom också. Ännu mer fina födelsepresenter fick jag. Fler presentkort, här ska handlas. Ett alarmur från Jacob Jensen. Samt en shiatsumassageapparat. Hm, ja, det låter lite suspekt men är en väldigt bra maskin för ryggen framför allt. Inget suspekt med den. Fick också fina blommor och sedan hade ju systerdottern pysslat jättefina smycken, hon är väldigt duktig mitt lilla dottersubstitut.

Nu är det söndag. Har solat solarium, inget vanligt förekommande. Men jag blev plågsamt varse om hur blekrosa jag är när jag hade en kortärmad rosa tunika på mig i går. Det var liksom svårt att avgöra var tunikan började och armen slutade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela